Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Mercedes Benz 190E -89 Rep. Objekt (2000:- med Rejsa-rabatt)
1330 besök totalt
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Måste bli av med bilen nu pga. att jag flyttar imorn.

Pris 2500:- för vanliga dödliga, 2000:- med Rejsa-rabatt.

Saxat från Blocket:

Finns en del fix på bilen, men den har helt klart potential att bli en sjysst brukis. Skulle ha fräschat till den och använt den själv, men det är som vanligt brist på tid/lust/motivation/ursäkter.

Bilen är iaf en Merca 190E från 1989. Rullat cirkus 24.400 mil. Bilen har gått i Lycksele hela sitt liv, och jag har inte hittat ngn rost på den. Bytte skivor och belägg fram i somras. Finns diverse bes. papper och jag tror att det ligger en servicebok nånstans. Sitter en 2-liters snurra i om jag inte minns helt fel. Manuell 5-växlad låda. Obesiktigad och avställd. Står nu på plåtisar med kassa vinterdäck.

Högersidan bucklig efter att tidigare ägare besökt ett dike (se bilder) samt att sidospegel fattas. Invändigt så behövs en tvätt pga fukt och lite mögel (inget som "satt sig" så att säga, bara att tvätta av) annars är den riktigt fin och hel i säten/dörrsidor etc.

Utrustad med "det vanliga" som elhissar, elspeglar, eltaklucka, sätesvärme mm. Finns även dragkrok! Kupéfläkten är kass. Går ibland att få den att pusta till, men låter illa och verkar ha gjort sitt.

Bilen har stått ett par månader så ett batteri behövs då nuvarande är stendött. Sparkade igång bilen för någon vecka sedan med hjälp av startgas och körde en sväng, men den verkar inte gå helt ok (gick på tre cylindrar) så i värsta fall kan den behöva hämtas på släp.

1330 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande