| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svagaste länken i drivlinan på en E24/E28?
|
1163 besök totalt |
|
1km hemifrån så kunde man ju inte hålla sig. Jag skulle bara testa lite, jag lovar! *klonk* rassel, skrammel. Det klonkar och rasslar både med växel i och vid bogsering, så min spontana gissning är att något är av "mitt på" kardan. Kikar man under bilen så ser allt normalt ut. Vad hade jag sönder, och vad ska jag byta mer när jag ändå ska under och mecka? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||
|
535 E28 är mer eller mindre skottsäker typ omöjlig att köra sönder med standard effekt i motorn.
Men något har ju gått åt pipan för din del, kolla fästet på alugaveln på diffkåpan om det är den som gått sönder, hardygummi brukar trasas sönder men borde inte ge ljuden du beskriver, knutar och stödlager? Du får nog krypa under och kolla. _________________ Henrik Andersson |
||
|
Så, nu har jag grävt en liten grop i gruset, lagt i en växel och låtit det skrammla.
Kardan är av, i bakkant, mot stödlagret. Enl bildelsbasen finns en komplett kardan till E28 i närheten. Hur mycket saker delar E28/E24? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||
|
Någon vid namn Daniel i Östergötland har annons ute på en M535-87 som ska skrotas ca:20 000mil, om kardan passar från den är det en billig lösning, sitter en 260 manuell låda på den.
0762891511 ring och hör. _________________ Henrik Andersson |
||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Jag hittade en kardan är i stan (eskilstuna).
Dock så visade det sig att knäckta kardanen var minsta problemet... hela klumpen är lös. Det enda den hänger kvar i är drivaxlarna. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||
|
Re:
Det ser ut som det är fästet i bilen som är trasigt. :/ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1163 besök totalt |