Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Resultat F1-Indy
<<   1, 2, 3
2982 besök totalt
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

BTG skrev:
Kunta skrev:
BTG skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag gillar ren och snygg körning, inte när folk siktar på andra

om man är MS-anhängare (vilket jag alltså inte vet om du är mäkinen?) är det stora ord.

Mvh /Micke

offtopic:

Hur många Professionella förare har alldrig petat av folk?
Jag har inte gjort det då jag bara kom 1/2 varv på min tävlingsdebut men det är en annan femma.
Bröderna Müller i ETCC är ju inte direkt kända för ren racing ändå så finns det folk som håller på dom.
Givarnardi var ful tom mot sina teamkamrater (larini) när han åkte alfa men det gick ändå att hålla på honom.

Klart racing skall vara ren o snygg, M Hakkinens omkörning av MS på Spa för ett par år sen ger mig fortfarande blöta i brallorna trots att jag alldrig har hållt på Finnen.
MS gjorde ett skitbra lopp i Helgen, han skall inte dömas för dumma saker han har gjort tidigare som han fick straff för då likaså så dömde man Montoya denna gång för en inte alltför allvarlig sak. Han skall inte ha skit för detta om han vinner på ren racing nästa gång

Så du vill säga vad?
(Jag tar min friheten att fråga eftersom du inkorporerar mitt inlägg)

Mvh / Micke

BTG: Lennart hann svara åt mig

Erik (fd Mooseman) skrev:
och på tal om "inte siktar på andra." Montoya siktar iaf på platsen/asfalten bredvid bilen framför, inte rakt på bilen!
Jo, det såg vi ju i söndags.
MS gjorde fel 1997 mot JV det kan jag inte neka till, men det är inte likadant i varje race så fort han får chansen.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Erik (fd Mooseman) skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
BTG skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag gillar ren och snygg körning, inte när folk siktar på andra

om man är MS-anhängare (vilket jag alltså inte vet om du är mäkinen?) är det stora ord.

Mvh /Micke
Jag tycker inte man ska döma folk efter vad de gjorde på 1900-talet.

Hmm, ok, så man kan å ena sidan smälla folk av banan enbart för sin personliga vinnings skull ena årtiondet, och sen kan man andra årtiondet klaga på när nån annan gör en inte ens i närheten lika vidrig manöver. Det montoya gör är att köra på gränsen till det tillåtna. Han kör aggressivt o kastar sig, till skillnad från de andra lite fegare förarna, över varje liten chans som bjuds till omkörning. I detta fallet gick han tydligen lite över gränsen och fick ett straff. Dock handlar detta om slumpmässiga händelser utspridda över säsongen. Det MS har gkort vid mer än ett tillfälle är så vidrigt så att man vrider sig av bara blotta tanken. Det är ju jämförbart med att Supramannen skulle lägga spikmatta på motståndarens bana i Stockholm open! Jag och framförallt min kusin har följt F1 nitiskt sedan innan MS började köra, och de som håller på honom bör nog ta en djup titt i historiaböckerna innan man spyr galla över andra förares "metoder". För MS är den minst renhårige och sportmannamässige i F1! USCH!

och Shumis straff var inte tillräckligt hårt eller? Diskad från hela VM-serien kanske är för milt?

Schumacher har även blivit diskad ur flera lopp tidigare. Han har kört fult men har fått ta straff som är betydligt hårdare än många andra fått som gjort samma grejor.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Resultat F1-Indy
<<   1, 2, 3
2982 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande