| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rör-bärarmar till 240?
|
1 besök senaste veckan (7635 totalt) |
|
Re: Rör-bärarmar till 240?
>>> Finess _________________ /Nicke Lindgren |
||||||||||||||
|
Tackar! Har du erfarenhet av deras bärarmar? _________________ Micke Nyberg |
||||||||||||||
|
Det är väl Kempe de säljer och har inte hört något negativt om dem. _________________ Daniel Steiner |
||||||||||||||
|
Du menar väl Kemle _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||||||||
|
Re:
Ja det var en såpa. Jag ringde faktiskt 14 olika homologeringsmän i hela landet och fick en massa olika svar... från början var sellholms bara godkännda för rallycross men nuförtiden är Kemles och sellholms rörbärarmar godkänna. Man får inte göra egna - men man får bygga sin egen bur..:P
Ja Kemle såklart. http://medlem.spray.se/olyckan1/inde |
||||||||||||||
|
Re:
Nä dom ska vara lika långa som original, då dom måste vara det till rally. Men de kanske kan göra längre på förfrågan _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||||||||
|
visserligen i us men där finns där med. http://www.kaplhenke.com/
Vet att pacmanracing.se har visst sammarbete med honom. Edit: nu med rätt länk. Babbe tyckte väl det liknade din gamla bil. _________________ Jonas Bjerkemo |
||||||||||||||
|
Re:
Fan det e ju min gammla på första sidan, det va verkligen en vinnar bil _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||||||||
|
Re:
Du kan ju flytta vad uniballsen går att gänga ut, på alla håll och kanter. _________________ Daniel Steiner |
||||||||||||||
|
Re:
vad säger han på sbf som är teknisk chef då?? |
||||||||||||||
|
Re:
Han sa att han inte visste, jag skulle ringa homologeringsmännen. Första sa nej fanns inte. Andra sa ja - Kemles. Ringde första igen och sa kemles då? - Ah, ja de är nog godkännda! Då var jag lite arg så jag undrade vad han hade gjort på en besiktning innan tävling osv då kom han helt plötsligt på att Sellholms oxå var godkännda nuförtiden. Det var bara när de kom som de bara var godkänna för rallycross. Ringde en tredje och fick ja, kemles var godkännda men inga andra. Ringde en fjärde, han sa ingen var godkännd, då sa jag att sellholm säger ju att deras är, då svarade han att han nog inte visste riktigt och jag skulle ringa nån annan... Det fortsatte en rätt lång runda Ringde Bercic sen för han kan varenda nummer som finns i alla homologeringspapper även om han inte är tekniker längre, så nu har jag tilläggspapperna i handlingarna så jag kan montera utan de säger nåt om jag vill (har råd hehe). Man hade inte blivit så glad om de nekat start. Du kan få namnlistan på dem om du vill på pm =P _________________ Daniel Steiner |
||||||||||||||
|
Rörbärarmar till volvo 240 finns godkända i Grupp A handling 5020.(dvs Volvo turbo grupp A) I grupp h får du använda alla handlingar om de är inskrivna i SBF-besiktingen för rallybilen.
Volvo motorsport homologiserade dessa rörbäramar 1985. _________________ Olle Magnusson |
||||||||||||||
|
Re:
Men vem som helst får inte tillverka dom. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Rör-bärarmar till 240?
|
1 besök senaste veckan (7635 totalt) |