Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 97246 besök totalt |
Liten uppdatering.
Nu är pluggen till vänster sida i stort sett klar. Hoppas att denna varianten är mer "rätt" än den första som jag visade. Upptäckte att blanksvart och en dålig fotograf var en dålig kombination men, men... På bilderna ser lacken väldigt konstig ut. Fick visst inte med nån bild på lite håll heller... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Har jobbat mycket med att få den så tajt runt fjäderbenet som möjligt. Då ska det gå att åka även med lite mindre fälgar om det skulle behövas. Hämtade en racekat och en intercoler i helgen med. ![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Kul att det finns intresse
![]() Jag ska göra mitt bästa för att få fram en prototyp för testkörning så snart det bara går! (det jag vill veta innan jag säljer är att den håller formen och klarar värmen) Sen hoppas jag att jag hinner fixa så många som möjligt innan säsongen dratt igång alltför långt! Ha tålamod ![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Här är det katastrof... ![]() Skidåkningen gick bra så nu kan jag inte skylla på det längre. Men jag har mekat Saab de sista veckorna nu på varje ledig stund... (trodde aldrig jag skulle göra det i friskt tillstånd... ![]() Jag har hunnit med att shoppa lite delar i alla fall, blocket ska ha hornats idag, toppen planade jag för nån vecka sen och så har det tvättats lite delar. Jag ska lägga upp lite bilder men kanske inte hinner förrän efter Elmia. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Ny mekar jag inte saab längre...
![]() Har mest blivit letande efter delar och lite beställningar men lite har jag väl gjort praktiskt med. Planade toppen för ett bra tag sen på jobbet. Blev riktigt bra! ![]() ![]() ![]() Passade på att porta lite samtidigt... ![]() ![]() Har fått hem ett svänghjul från USA som väger hälften så mycket som original och är i ett stycke. Tryckplatta och lamell ligger på posten och väntar. ![]() Sen har jag köpt på mig en huv och en baklucka för att ha möjlighet att göra i glasfiber om tex inte kompressorn går under huven. ![]() Blocket är nymålat och hornat! ![]() Sen tvättades det lite delar en kväll. En del blev bra men jag har en hög som ska blästras också. ![]() Sen har det beställts kolvar och stakar. (kommer i slutet av april) också har jag beställt ett sprut av Millway. Blev ett DTA s80. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Gjorde en liten test i glasfiber för att testa formen på bromsskölden.
Så här blev det: ![]() ![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Nu fungerar den nästan i alla fall... ![]() Så här ser formen ut: ![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Nä... ![]() Jag kör denna hela dagarna så jag kan den bäst och det är bäst precision i den så då var det säkrast å ta den. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Jag måste ju ha nått vettigt å kolla på när maskinen går ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 97246 besök totalt |