| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stötdämpare/fjädrar till BMW 635:a
|
1789 besök totalt |
|
Snart hämtar jag hem nya projektet. Två saker ska åtgärdas direkt, diff och hjulupphängning. Första tanken föll på gula koni. Finns det något annat jag borde titta på? Syftet med bilen är drifting och banträffar, eventuellt en och annan konbana. Jag vill helst inte spendera mer än 8000 ink moms. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Re: Stötdämpare/fjädrar till BMW 635:a
Bilstein sprint satte jag på min, de funkade fint. Bygg en grövre rörkrängare bak om du ska drifta och byt även fram, främre finns att köpa grövsta M6 krängaren på bmw, har för mig att den är 28mm, du får bygga om fästena lite för att få dit den bara. |
||||
|
|
||||
|
Fast på den sidan fanns bara sport, inte sprint, det är sprint dämparen man vill ha!
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Köpte Bilstein Sprint B8 med Eibach fjädrar som var avvägda för dämparna mm. Hittade en firma som sålde de för ca 5k inkl frakt till sverige. Billigt typ halva forza priset och bra skit. Dock inte sett något till E24. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Det är samma till e28 som e24 |
||||
|
Re:
Url dit? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Re:
LÄNK NU
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
oj saknades visst lite info där. Köpte alles på www.ebay.de kommer dock inte ihåg säljarens namn men kan kolla upp de hemma. Var en ebaystore och de var riktigt seriösa. Man fick lämna varenda uppgift på bilen mm så allt blev rätt. Återkommer! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Är det samma till E28/E24 som det står ovan så finns alltid detta> http://www.waarwest.se/show_category
Dock 7180kr då utan fjädrar. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Jo waarwest finns ju, men dem är dyra!
Kika om du inte kan hitta ebaysäljaren, skulle vara fett schysst! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Tyvärr kan du glömma allt som är skrivet här, då din 635 är en serie 1 bil som är basserad på e12 chassit. och genast blir det ngt svårare att hitta dämpare billigt (typ std bilstein/koni) tex sprint dämparen tillverkas inte till e12 längre utan bara sport, Koni listar inte ens dämpare längre Bak kan du annvända dig av e28 sprintdämpare och fram får du köpa beg alt bygga om en sport till sprint. Mitt bästa tips är köp beg och renovera dämparna _________________ Pelle Persson |
||||
|
Re:
Loggade in på ebay och tyvärr var det för länge sedan jag köpte de så säljaren finns inte med i historiken längre
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1789 besök totalt |