| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vart köpa delar till BMW s14
|
1580 besök totalt |
|
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
jag vet att det är dyrt med m-delar men med dom priserna som jag har fått på bmw så kan det inte bli så mycket dyrare
. 8195kr för oljepump+ glidskenorna till kamkjedjan (standard delar till s14)
_________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
||
|
Re:
Det kostar att åka m motor
|
||
|
Re: vart köpa delar till bmw s14
Jag har jagat dessa delar också, men endast hittat dem hos just BMW... Finns på vissa ställen i USA, men inte så värst mycket billigare om man inte kan "smuggla" in det. Även vattenpumpen sägs finnas hos Autoexperten mfl, men när du skall montera den så passar den inte. Så det blev BMW där också... (& den är inte billig) Jag har oljepump/vattenpump/grenrör + vissa glidskenor till kamdrivningen som är i bra skick om du kan tänka dig att köpa beg för en relativt billig peng. Det finns renoveringssatser till både oljepump/vattenpump att köpa så du behöver inte köpa hela stommen. I min biltråd finns komplett lista på det jag bytte. Medlem i BMW SportClub får 10% hos BMW, på vissa speciella dagar får man 20% och om du har bra kontakter hos BMW Åf så kan du få ännu mer. _________________ Patrik Skoog |
||
|
|
||
|
Re:
Glidskenorna utgör ju merparten av den kostnaden och är underligt dyra? Men det är mig veterligen bara att bita ihop och slanta. Jag har också gjort de där inköpen och jättekul är de inte...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
oljepumpen skulle bmw ha 3600kr för. vill inte en tänka på vad de ska ha för 2,5 evo pumpen.
Bäckis fixade fram nytt, känns smidigt att ta det mesta genom samma firma + att slipper krångla med frakt,tull o moms _________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
||
|
Kolla med http://www.schmiedmann.se/, finns numera i Sverige, och brukar ha bra priser, 1167 kr för tex oljepump
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
vart köpa delar till BMW s14
|
1580 besök totalt |