| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Spec.verktyg *fixat!* (vindrutor E30)
|
1645 besök totalt |
|
Skall montera i listerna runt rutorna i min E30. Tidigare så sålde biltema ett verktyg för detta men inte längre.
Har någon tips på var man kan köpa ett sådant eller har ni nåt liggande? Edit: söker ej längre då jag hittade en egen lösning, se i min biltråd! sid 10 _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||
|
menar du gummilisterna bak på en 2 dörras e30?
Jag tog iaf en bit flugfiskelina och vanligt såpvatten samt en polare som anlade tryck utifrån. Det funkar för mig. Billigt och bra |
||
|
Re:
Nej, jag menar listen till fram och bakrutan. Har inte provat att montera de lister du nämner ännu, så jag tackar för tipset.
_________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||
|
om Du menar "klämlisten" som trycks i så monterade jag den i går.
Använde diskmedel att smörja me å en liten trubbig mejsel å peta me å en hel del envishet. Har funka dom senaste gångerna jag petat i den. _________________ Mvh Mattias Lithammer BMW 330 Touring BMW 335 TURBO |
||
|
Re:
om jag inte får tag i ett verktyg så blir det så jag gör. Använde ett anpassat verktyg för många år sedan då jag bytte ruta och då var det jättenkelt och listen blev inte det minsta demolerad. Tyvärr så har jag inte tillgång till det verktyget idag. _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||
![]() |
SÄLJES
|
1645 besök totalt |