Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1278 besök totalt |
http://www.youtube.com/watch?v=QbbSO
Rallybilens setup verkar vara helt åt "grushållet" med spinnande yttre framhjul & feta sladdar. Hondan är optimerad utav Js racing. Här ser man okså det negativa med WRC bilarnas luftrestriktor då han växlar redan vid 5,5-6k. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Evon kör ju på grusdäck, med en asfaltssetup hade nog resultat blivit ett annat.
Men kul klipp hursomhelst! ![]() /Jocke |
||||
inge varv på motorn & midre effekt såklart Läste tidigare ett test utav en grupp A bil & där avr det inte lönt att dra över 4500-5000 _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Måste det varva jätte mycke då?
En kompis lille bror kör rally, den förra bilen han körde var en Alfa Sprint i Gr-H klassen och effekt registret på den var från 4,5-5 nånstans till 7500 rpm. Bilen han kör med nu är en Saab 9-3:a turbo med andra ord och dom åker med en 34 mm restriktor. Var ute och åkte den en sväng i vintras och den drar från ca 3000 rpm til 6,5 -7000rpm ![]() Vilken av bilarna tror du är mer lättkörd och går snabbare ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Det är ju coolt att varva... ![]() mvh 6,7L V8... |
||||
Mer varv ger väl oftast mer effekt.
Klart det är en nackdel att ha en restriktor - det är ju själva tanken. När man har klassade slutväxlar mm så snor restriktorn toppfart med... i grupp N tex. _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1278 besök totalt |