Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5825 besök totalt |
Det är ju ascoolt... hoppas dom kommer ha den öppen ibland så man kan åka dit och köra som på Nürburgring... lite kvällar med vägtullar in typ :-)
/Magnus |
||||
Det kommer ju inte bara behövas flaggvakter utan också dykare. Precis som i Monaco!
![]() Jag håller föv med Mats, så klart det skall gå i stan! Start på nya allén innan trädgårn och sedan vänster upp på avenyn, vänster igen nerför Berzeligatan(?), höger på gamla allén, fram till korsningen och sedan vänster med banans "raka" och depå förbi Scandinavium, sedan vänster på Ullevigatan(?) och vänster igen på nya allén. Serviceområde (och därmed publikplats) Heden! Men inte ens i sin vildaste fanatsi skulle väl det går för det är för ojämt och en massa hala spårvagnsspår? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Det lät som en underbar sträckning för banan...
Men som du säger så är inte göteborgs vägar riktigt i skick för att köra några STCC-bilar på... det är ju knappt så man vågar stå på med sin standardbil vid rödljusen utan att riskera att slå sönder den på de håliga vägarna. /Magnus |
||||
Re:
Champ Car körde över järnvägsspår... ![]() http://youtube.com/watch?v=bnV7JzMU9 _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Följ med Janne "Flash" Nilsson på ett varv på "stadsloppsbanan" i Göteborg.
http://www.youtube.com/watch?v=LH2GVXoobRA _________________ Andreas Allard Mitsubishi Lancer EVO X |
||||
Re:
Hoppas det blåser mindre än det gör i helgen. Yttersta delen av piren låg under vatten igår kväll. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Re:
Äh, småsaker... Det finns regndäck ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Re:
I helvete att det gör! Inte fan stör det mig iaf! _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jag cyklade över Götaälv bron igår och kollade in banan och det är ett rejält jobb dom lagt ner med ny asfalt och räcken men det är smaaaalt så det blir nog mycket bucklor på den banan,, borde bli en permanent banan med alt som dom lagt ner
_________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Re:
Banan håller 12-15 meter, går att vara tre bilar i bredd på rakorna. Permanent kommer den vara, ska användas till Eco-driving av bilskolor m.m. Som jag förstått det hela så finns det kontrakt på att köra STCC 3-4 år till efter i år. /Stefan Rundberg (Tävlingsledare för supportklasserna) _________________ Stefan Örtengren |
||||
Re:
3-4 bilar i bredd på rakorna ja...... MEN i kurvorna då? det kommer bli mycket plåt kontakt detta race ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5825 besök totalt |