Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.2 Coupé -96 (såld)
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20   >>
36 besök senaste veckan (103348 totalt)
Coyote
Ängelholm
Här sen Maj 2006

Tjena!

Din bil ser riktigt fin ut och kul att allt fungerar som det ska.
Jag tar gärna ett varv i högerstolen om det går bra:)

BMW
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Jag vet saker...

Samuel!

Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Idag var dagen kommen. Den som i min historiebok kommer att heta 7-minutersdagen!
Mitt nya personbästa på Ringen lyder numera 7.55.28 BTG.

Skulle vara öppet drygt 2 timmar på banan ikväll, vilket efter lite förseningar och avstängningar blev till drygt en timma.
Var hyffsat lugnt med bilar, dock så var det två stora arbeten för att byta räcken med nedsatt hastighet.
Körde några varv på 8.12 och 8.11 mot slutet och märkte att de började plocka ihop vägarbeterna. När jag rullade in efter kvällens femte varv stog klockan på 19.20 (vilket var tiden de skulle stänga) så jag tänkte passa på att ta ett till. Hade kanske 25 l kvar i tanken vilket är på gränsen. Åker genom bommen och väntar lite, och släpper iväg några bilar före så att jag möjligen skulle få en lucka där, men då släpper de några till så då åker jag.
Får till ett bra varv med mycket få omkörningar, dock så var ett vägarbete inte helt borta så där fick jag bromsa in en hel del. Pga av lite bensin så hackar bilen i några svängar bla genom sista böjen ut på rakan.
Trots det så stannar klockan på 7.55.28. Jag är såklart helnöjd :-)

Bilen är alltså helt fantastisk. Otroligt lätt att köra fort med den, och då har jag även lite marginaler kvar.
Man behöver ingen CSL för att köra fort på Ringen, det räcker med en gammal M3 Millway Motorsport Edition.

Nu ska jag åka och fira.
Jimmy Särås ska laga mat åt oss ikväll. Mycket spännande. Jimmy har för övrigt blivit väldigt motiverad att åka fort efter denna dagen. Hoppas han lyckas.

Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik Larsson skrev:
Tjenna Samuel

Trevligt att träffa på dig i helgen...
Tack så mycket för de snabba varven jag fick vara beifahrer (ca: 8:22 med lite trafik ivägen=)

Ha en fortsatt bra vecka

Hej Fredrik!
Jättekul att träffa dej också. Vi syns.

Coyote skrev:
Tjena!

Din bil ser riktigt fin ut och kul att allt fungerar som det ska.
Jag tar gärna ett varv i högerstolen om det går bra:)

Det går så bra så. Bara medtag hjälm så ska vi nog lösa det. Syns!

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Kul ! thumbs up

Gaute får börja gasa lite mer nu

Här sen Jun 2005

Härligt värre! 7.55 är respekt Kör hårt

Wimbach
Här sen Aug 2004

Jätteroligt Samuel! Missade dig tyvärr i helgen, hade gärna hälsat. Kommer dock förbi imorgon kväll och kör, om jag får sitter jag gärna bredvid när du tar 7.50-vallen!

Göteborg
Här sen Nov 2006

grattis! klockren tid

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Grattis, Kul!

Tittade lite närmare på bilen häromdagen och måste erkänna att jag är svag för den, att en lila bil kan vara så läcker...
Den fastnade allt på lite bilder från den där banan oxå, kommer upp framåt helgen!

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Imponerande Samuel thumbs up .

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

De e ju verkligen kul att fler är intresserade av tider, ett tag kände jag mig rätt ensam om detta på rejsa oxå kul att jag får vara en evig referens till det mesta gälland tid där, mest hela tiden Eftersom jag har dragit mig tillbaka nu får vi se hur länge det står sig. Saken är ju den att jag tycker detta är lika kul som Samuel och Särås och många andra, det är jättekul att hitta mer fart runt ringen och mer fart hittar man hela tiden på den banan bara man är där och åker. Så nog e man lite deppig att man inte kan vara där mer i nuläget.

Lever lite genom dessa rapporter på rejsa thumbs up

Det bästa jag åkt med logg är 7,42,5 BTG i en orginal CSL(camber, pads) med ganska lite bilar på banan, med andra ord inte allt för många omkörningar men en del. Bästa på film ca 7.41BTG.
Dock går en orginal CSL runt på ca 7.30 min BTG under ett fritt varv när HvS körde CSLen 2003.

( 7.30BTG + 27sec för CSL Gantry To Bridge = 7.57min komplett fullt 20.8km varv - 7sec för 200m på T13 för att få ett SA varv= 7,50 min på Sport Auto varvet som är 20.6km)
Allt enligt mina egna referenser från film och logg, verkar stämma riktigt bra skulle jag tro?.

Mina loggade hastigheter stämmer väl överens med HvS i CSL på alla partier runt ringen, på en del partier kör jag en hel del fortare och på en del partier kör han lite fortare. Min värsta fiende har varit trafiken och har således inte lyckats logga 7.30 BTG på grund av det. Om än är farten där enligt logg vs HvS logg då jag på många partier haft fritt och således kan dra slutsatser av detta då vi ligger på samma GPS fart.
Helt fritt får väl ingen TF åkare någonsin kan tänkas och får man det kan man vara säker på att det börjar regna just då, så här är det ju för oss alla.

Sedan ska man komma ihåg att HvS bara kör(körde) ett antal varv då han sätter tider, hade han jagat på i en CSL eller M3 E36 i några år så hade han givetvis kört fortare i båda bilarna än han nu gjort enlig SA testet!!.
En orginal M3 E36 3,2L på gatdäck går runt på 8.35 min fullt SA varv 20.6km, HvS körde den 1997(SMG).
Så nog är det en kompetent bil allt i orginalutförande på t o m gatdäck. Bara med R-däck ska den väl ner ca 5-10 sekunder till på varvet kanske. Har inge erfarenhet av M3 E36 på ringen så jag kan inte uppskatta exakt motsvarande BTG tider som jag kan i CSL(enligt ovan) som den borde vara kapabel till i orginal utförande. Men nog tar GTB(Gantry To Bridge) lite längre tid i en E36 vs CSL samt även T13 tar lite längre tid i E36 vs CSL.

Som alltid har det ju inte så mycket med bil att göra i slutändan, mer förare, bra kört Samuel thumbs up thumbs up .

Tråkigt nog har jag inte möjlighet att åka mer bana i nuläget då vi väntar tredje barnet i juni.

Den första som dataloggar lägre tider än jag på ringen(eller filmar) bjuder jag på en helkväll
Så vem blir det, Q Flygarn, Daniel Gudmundsson, Haouke, Samuel eller den andra Samuel, far o son Blank eller någon annan av alla ringen entusiaster här på forumet. Porsche åkar är inte ens intressant att ha med, de verkar ju för svårkörda de dära porscharna, det är vad man hör hela tiden i varje fall av alla porsche förare Nåväl Särås o Patrick från Gtb får väl vara med oxå.

När åren nu går och ingen loggar lägre tider, tänk då på att jag suttit hemma och satte min tid för flera år sedan
Sedan helt plötsligt om några år blir ni omkörda på ringen av en helt orginal Alexander Calder tejpad M3 E92 CSL, då vet ni vem som kör den

Der drüben
Här sen Dec 2002

Grymt! thumbs up thumbs up thumbs up

Keep up the good work

bilen verkar ju klockren och ser riktigt trevlig ut.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Göte RS6 Sjögren skrev:

Den första som dataloggar lägre tider än jag på ringen(eller filmar) bjuder jag på en helkväll

Ytterligare en sporre att ta ner min gamla M3:a.
Borde gå logga sub 7 BTG.

stockholm
Här sen Maj 2004

Samuel Lindkvist skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Ytterligare en sporre att ta ner min gamla M3:a.
Borde gå logga sub 7 BTG.

Ja du är ju en kapabel förare Samuel och med den inställningen går ju allt thumbs up

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Står utanför pistenklaus och plankar internet, kan bara gratulera till tiden! Nu har man ju något att jaga i morgon

Kör BMW
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Detta betyder mycket för mig. du har bevisat att det går med relativt enkla medel på en e36.
Din har lite mer hk än min men och andra sidan bör min vara lite lättare så..?
Är väl "bara" upp till mig nu då alla eventuella ursäkter härmed är ogiltiga. Ja skulle vara trafik då...
Gratulerar och tack så mycket! thumbs up

Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Samuel S> Står och gör CSL:en klar för helgen NS drabbning men MÅSTE få veta vilket vax du lade på bilen där nere, verkar vara halt som bomben

Grattis till fina tiden

Hörs till helgen

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tack för alla trevliga inlägg!
Känns riktigt bra faktiskt. Blev inga så snabba varv för mig idag. Lyckades inte tajma vägarbeten och stängning så bra.
men det fanns det ju andra som gjorde

Daniel Gudmundsson skrev:
Står utanför pistenklaus och plankar internet, kan bara gratulera till tiden! Nu har man ju något att jaga i morgon

Grattis till 7-an! Idag kom den för dig med.

Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Markus97 skrev:

Detta betyder mycket för mig. du har bevisat att det går med relativt enkla medel på en e36.
Din har lite mer hk än min men och andra sidan bör min vara lite lättare så..?
Är väl "bara" upp till mig nu då alla eventuella ursäkter härmed är ogiltiga. Ja skulle vara trafik då...
Gratulerar och tack så mycket! thumbs up

Tack. Tror säkert att det kommer gå lika bra för dig. Du var ju väldigt snabb med tanke på hur få varv du kört.
Ang vikten så vägde min 1380 tom, vilket igår på banan borde vara närmre 1500 kg. Så din är nog en hel del lättare.
Problemet som du säjer är att få ett tillräckligt fritt varv.

Houke skrev:
Samuel S> Står och gör CSL:en klar för helgen NS drabbning men MÅSTE få veta vilket vax du lade på bilen där nere, verkar vara halt som bomben

Grattis till fina tiden

Hörs till helgen

Är inte så bra på vax, men nåt Macgyvers eller vad det hette var det
Prata vänligt med Särås till helgen så stryker han nog nåt lager på din bil också.

Vi syns!

Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tobias H skrev:
Grattis, Kul!

Tittade lite närmare på bilen häromdagen och måste erkänna att jag är svag för den, att en lila bil kan vara så läcker...
Den fastnade allt på lite bilder från den där banan oxå, kommer upp framåt helgen!

Ser fram emot bilderna!
om du hinner får du gärna posta de du hittar på min bil här i tråden.

Christian Eick skrev:
Jätteroligt Samuel! Missade dig tyvärr i helgen, hade gärna hälsat. Kommer dock förbi imorgon kväll och kör, om jag får sitter jag gärna bredvid när du tar 7.50-vallen!

Kul att träffas nu ikväll istället. Tyvärr lite för sent för passargeraråkning. Vi får ta 7.50 en annan gång.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Hur jobbigt är det inte att sitta i Bucharest o läsa om er framfart!?!? >

jag vill också va DÄR!!! thumbs up

Kul att det går bra. Ta det försiktigt med Eifelgaisten på Pisten bara

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.2 Coupé -96 (såld)
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20   >>
36 besök senaste veckan (103348 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande