Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lancia Delta EVO1 2,0 16V TURBO
1062 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42362

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lancia Delta EVO1 2,0 16V TURBO

Mmmmmm.... visst låter det trevligt :-)

Eftersom Särås precis införskaffat en sån här så vill man ju veta lite

Vad väger den? Hur många hästar är "lagom" att plocka ur motorn? Är chassiet 100% som den kommer? Dvs är det bara o sätta på rdäck o köra? Eller finns det vissa standard mods man ska göra?

Liten lätt med fyrhulsdrift... skoj skoj!!!!!

o har vi nån bild?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1960



Kommer ihåg när Robert Peterson, då på Automobil, provkörde den sista versionen av Integralen och var lyrisk!

Har själv varit sugen mer än en gång på att skaffa en, helst då givetvis den sista utvecklingen (hette den också Evo III?) Men min fahåga har varit - vem kan hjälpa mig om det börjar strula???

Kanske finns någon duktig Integrale mek i Sverige också?

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Lillen på Magnum Racing


Fast jag vet hur man får en Gr N lancia att gå fort

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 293



Den "sista" generationen som ofta kallas EVo III heter egentligen EVo II Cat.

Jag var extreeeemt nära att handla en Grale för några år sen. Den ägdes av en italienare som jobbade som rallymeck och hade laddat bilen full med rally-godis! Det föll i sista stund på att det kändes för ovisst om jag skulle få den godkänd i Sverige med tanke på att den lämnade fabriken utan katalysator (det var en 16v uppdaterad till EVo II och strax under 400hk). Hade det varit idag hade jag nog chansat. Den såldes till England.

Det är fortfarande en av väldigt få bilar med mer än 2 dörrar som står på vill-ha listan.

_________________
Daniel Sundström
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5280



angående dessa EVO "3"

så är det en liten miss från tyskarnas sida, det är frågan om EVo 1 (har jag för mig) modifierade för att passa tyskarnas avgaskrav, många av dem har 8v topp och som ovanstående talare nämnde, katalysator. De har lägre effekt pga detta. Finns för övrigt en tråd om detta på Särås' Lancia forum, http://www.lanciadelta.nu

mvh

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187




_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1396



www.lanciadelta.nu


*reklam*

En av världens underbaraste bilar!

Kul att Ni har sett att jag köpt en sådan äntligen!
/Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Allmänt banåkaforum
Lancia Delta EVO1 2,0 16V TURBO
1062 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande