Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1842 besök totalt |
Gocart
Jag funderar lite på att köpa en Gokart och om det blir av så blir det nog en Sport 2000 men dom kommer ju med ett gäng olika motorer så vilken ger problemfriast körning? Vart kan man hitta kart annonser förutom blocket? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
Re: Gocart
Det är väl Rotax Max, dom lämnar 6 månaders garanti har jag för mig.... Och det är ju ganska unikt på racemotorer..... |
||
Tjena Magnus
![]() Jadu, om du ska tävla så hade jag nog väntat tills i höst eller våren -08 för det kommer ett nytt motorreglemente under -08. Ingen vet idag om de motorer som är godkända nu får användas då. Tex så fick ICA nya motorer detta år och nu är alla de gamla värdelösa. Den motor som inte kommer försvinna är Rotax Max men om den får användas i SP2000 nästa år vet vi inte. Men ska du bara träna och hobbyåka så hade jag köpt en Leopard med elstart, jag och min flickvän kör/tävlar i SP2000 med Rotax Max men den är mer svårkörd, svårare att ställa in och saknar lite effekt mot Komet, Dino, Leopard. Men Rotaxen är däremot skottsäker, har aldrig hört talas om någon som har skurit en sådan. Sen när det gäller chassi så är det en hel djungel men det är skönt att ha en handlare nära med reservdelar och intsällningstips för du kommer skruva mer än du någonsin kan föreställa dig. Många tror att en gokart är en enkel rörhög där man inte borde behöva röra något ......men det är väldigt fel. Det är rena svartkonsten....du kommer fatta vad jag menar om du börjar ![]() Har du fler frågor är det bara att höra av sig ![]() Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Lyfter denna tråden lite...
Handlade precis en gokart med en 100cc Rotax och den är skitkul. Men jag har letat mig halv fördärvad efter extren starter... Vet någon vart man kna få tag på en sådan, för det känns träligt att behöva ha med polarn varje gång man ska ut och sladda! Eller finns det några vetiga tips för att bygga om till slunkoppling (som jag tror inte kommer hålla) eller dylik anordning... _________________ Lech Malko |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1842 besök totalt |