| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:BMW E30 2,7l TURBO touring
|
1718 besök totalt |
|
S:BMW E30 2,7l TURBO touring
Säljes eller bytes.. Har köpt hus. Så nu har ni chansen att köpa byta till er en grym bil. Tar gärna nått kul i inbyte.. Vill ha minst 50 tusen i cash. Men kom inte och tro du ska byta din 240gl+ 50papp och få min bil Sitter inte på pottan på det sättet utan vill ha mera pengar på kontot om nått skulle hända..
PRIS 145000kr.... Kostat nästan det dubbla... Här får ni en liten överblick av vad som är gjort/ hammnat i bilen. Kört max 200mil Portning Raceventiler Svetsning topp+planing Mirafräsning topp Kamdrev Ventilfjädrar Vippor Z45 turbokam CP pistons 6st Maskinbearbetning motorblock Sotsats Ramlager oljepump högflöde Bigbrake kit Balansering vevparti Sachs 618 tryckplatta Precision PT67BB Powerflex bussningskit Coiloverkit Kit för ställbara hjulvinklar Tial 44mm WG PPF 50mm dump Autronic SM4 Vevlager Kompleteringssats Vattenpump Ihopmontering M20 motor Kamdrevssats Stödlagerkit Fuelrail Bosch 984 pump 2st Y-kors AN8 MSD6 kit Grenrör Spridare 6st Sinterlamell Auto Verdi vevstake 6st Vevhusventburk Elfläkt AN kopplingar och slang Värmeskydd turbo Slavsylinder Aeromotive filter Aeromotive regulator BMC dubbelkon Bmw org vattenslangar Monteringsdetaljer BMW org Avgassytem 3" Autometer mätare 2st bromsok bak org E30 special drivaxlar Silentblock Helbur + lite annat smått och gott har det väl blivit _________________ Mattias Lindohf |
|
_________________ Mattias Lindohf |
|
Vet inte vad effekten är. Men skulle jag tippa så är det runt 500hk med 1,4 i ladd..
Meningen var att jag skulle köra bilen hos PPF nuom nån vecka, när nya kardanen från Svea är i skruvad. Får se om det blir något med det nu.. Soppa systemet och turbon bottnas nog lite innan 700hk... Ber om ursäkt för en kass annons. Ska fixa en som man får ut lite mer av.. Har typ bara kopierat in en lista jag hade låg på datorn
Mvh Mattis _________________ Mattias Lindohf |
|
jag visste inte ens vad det var för bil innan jag såg bilderna,då topic bara säger 2,7L turbo touring..
så nu vet jag hur en 2,7l turbo ser ut... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
![]() |
SÄLJES
S:BMW E30 2,7l TURBO touring
|
1718 besök totalt |

