Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S:BMW E30 2,7l TURBO touring
1718 besök totalt
mattise30tk
Eskilstuna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 101


Trådstartare
S:BMW E30 2,7l TURBO touring

Säljes eller bytes..

Har köpt hus. Så nu har ni chansen att köpa byta till er en grym bil.
Tar gärna nått kul i inbyte.. Vill ha minst 50 tusen i cash. Men kom inte och tro du ska byta din 240gl+ 50papp och få min bil Sitter inte på pottan på det sättet utan vill ha mera pengar på kontot om nått skulle hända..
PRIS 145000kr.... Kostat nästan det dubbla...

Här får ni en liten överblick av vad som är gjort/ hammnat i bilen.
Kört max 200mil

Portning
Raceventiler
Svetsning topp+planing
Mirafräsning topp
Kamdrev
Ventilfjädrar
Vippor
Z45 turbokam
CP pistons 6st
Maskinbearbetning motorblock
Sotsats
Ramlager
oljepump högflöde
Bigbrake kit
Balansering vevparti
Sachs 618 tryckplatta
Precision PT67BB
Powerflex bussningskit
Coiloverkit
Kit för ställbara hjulvinklar
Tial 44mm WG
PPF 50mm dump
Autronic SM4
Vevlager
Kompleteringssats
Vattenpump
Ihopmontering M20 motor
Kamdrevssats
Stödlagerkit
Fuelrail
Bosch 984 pump 2st
Y-kors AN8
MSD6 kit
Grenrör
Spridare 6st
Sinterlamell
Auto Verdi vevstake 6st
Vevhusventburk
Elfläkt
AN kopplingar och slang
Värmeskydd turbo
Slavsylinder
Aeromotive filter
Aeromotive regulator
BMC dubbelkon
Bmw org vattenslangar
Monteringsdetaljer BMW org
Avgassytem 3"
Autometer mätare 2st
bromsok bak org
E30 special drivaxlar
Silentblock
Helbur
+ lite annat smått och gott har det väl blivit

_________________
Mattias Lindohf
Citera
mattise30tk
Eskilstuna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 101


Trådstartare

_________________
Mattias Lindohf
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006
Inlägg: 292



Du kan inte tänka dig att sälja buren separat?

_________________
Anders Igelström
Citera
mattise30tk
Eskilstuna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 101


Trådstartare
Nej tyvärr. Det ända jag har tänkt sälja löst är isf motorn..

_________________
Mattias Lindohf
Citera
Lupos3l
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 327



Vad har du för effekt, 145000:- är trots allt en del för en E30 om man inte känner till prestandan (förutom den väl detaljerade listan med ingredienser)

_________________
Philip George
Citera
mattise30tk
Eskilstuna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 101


Trådstartare
Vet inte vad effekten är. Men skulle jag tippa så är det runt 500hk med 1,4 i ladd..
Meningen var att jag skulle köra bilen hos PPF nuom nån vecka, när nya kardanen från Svea är i skruvad. Får se om det blir något med det nu..
Soppa systemet och turbon bottnas nog lite innan 700hk...

Ber om ursäkt för en kass annons. Ska fixa en som man får ut lite mer av.. Har typ bara kopierat in en lista jag hade låg på datorn thumbs down

Mvh Mattis

_________________
Mattias Lindohf
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



jag visste inte ens vad det var för bil innan jag såg bilderna,då topic bara säger 2,7L turbo touring..
så nu vet jag hur en 2,7l turbo ser ut...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
SÄLJES
S:BMW E30 2,7l TURBO touring
1718 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande