| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: BMW 318ti compact köpes
|
1697 besök totalt |
|
K: Bmw 318ti compact köpes
Hej. Är på jakt efter en 318ti Compact. Får gärna vara svart eller silver färgad med så lite utrustning som möjligt.
Har du något som du vill bli av med så är det bara att ringa tel 0736550530 el pmá el maila matteclaus@hotmail.com Mvh // Mattias Claus _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
|
vilke egenskaper är viktiga?
skall åka och titta på en i helgen som stämmer rätt bra på dina önskemål, är den inte intressant för oss så delar jag gärna med mig av bilen och dess skick/pris osv..
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Hejsan.
Det viktigast är nog att den är fin karossmässigt. Mil och historik spelar ingen större roll. Vore kanon om du kunde höra av dig om den inte lämpar sig för era behov. Mvh // Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
|
Så då har jag kollat in bilen och kan berätta följande
-96 (har jag för mig) 18.000 mil lite styvt Silverfärgad SKITSNYGG färg (likadan som min )
Bilen ser hyffsat fräsch ut både på insidan och utsidan, den är rekondad både på lack,inredning,motorutrymme. lite rost i skärmkanter bak men det har inte gått SÅÅ långt mest på ena sidan bak men absolut något som går att göra vid, i övrigt ser den fräsch ut. AC funkar utan problem Faceliftade original lampor runt om (vitt alltså inte crystal eller lexus) Chassiet känns väl ok inte mer dock inga konstiga vibrationer eller annat tråkigt. Bromsarna var tråkiga men drog inte snett, skivorna bak behöver bytas. Inredningen var helt och original utöver en stereo som var lite nyare och mer japansk. Sportstolar är ju klockrent och dom var fullt fungerande. All el fungerade såsom hissar,speglar,lucka, Larmet skulle funka men jag testade inte att bryta mig in i bilen
Sommardäck som var slut på tråkiga men hela 15" originalfälgar Vinterdäck där 2 var slut och 2 var nya på ännu tråkigare alufälgar EJ original Hatthyllan saknades 1 dimljus var sprucket Bilen var relativt nyskattad och besiktigad med anmärkning men ej ombesiktning på bromsskivorna bak. Motorn var en stor bevikelse, jag har aldrig kört en 318ti men skall det verkligen vara så här, tyckte inte det hände något hur mkt jag än varvade och då visste jag redan att varv var ett krav. Jag menar bilen har väl typ 136hk, kanske orättvist att komma direkt från 323ti (dock bara 34hk mer) men det var absolut en besvikelse. Antingen hade jag större förhoppningar eller så var något fel med bilen. NU hade förvisso bilen stått sedan i höstas om det kan påverka bilen inte vet jag, den startade iallafall direkt utan knorr. Bottendraget var verkligen botten och mellanregister och topp var snarlikt enligt mig om man nu inte skall varva bilen till 9000 varv
Bilen är importerad (av någon tidigare ägare) och serviceboken var rätt väl ifylld sedan den var ny, samtliga nycklar verkade finnas,nuvarande ägare har haft bilen i 5 år och den har nu stått sedan i höstas då dom investerat i en X3 En sak jag ev tyckte var skum, jag vet inte om jag bara fick för mig det men jag tyckte lådan knorrade när jag petade i 5:an jag upprepade momentet flera gånger och flera gånger upplevde jag något litet knorrande när 5:an petades i. Som helhet tyckte jag bilen var ok men 40 laxar är det INTE värd. Det går att hitta finare bilar för dom pengarna. Betänk även att compacten är en liten uddabil och troligtvis lite svårsåld (folk vet inte hur rätt compacten är ) bilen har som sagt stått sedan i höstas, och varit på blocket minst 2ggr så prutmån tode finnas.
Dock fick jag inte ens ett svar när jag påtalade att intresset från vår sida var relativt svalt om inte priset var betydligt lägre och då nämde jag inte några siffror. Jag vill dock slå ett slag för både human skatt och försäkring samt att bilen är relativt okomplicerad (på ett positivt sätt) Jag har säkert missat något men då får du komma tillbaka. Bilen finns i norra skåne _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Även om 318ti inte är ngn raket direkt så blir det nog ordentligt missvisande att kliva från 323ti in i en sådan skulle jag tro.
323 är ju M coupe light = sportbil. Så beroende på vad man har för krav/användningstankar så kan nog en 318ti vara ett vettigt val. Ville bara lägga in denna passus...inte menat som kritik till provköraren eller direkt hyllande av 318-motorn.
Varför ska ni börja prata compacter nu igen...jag som precis lagt ner det spåret.
|
||||
|
Min besserviesser-fru påpekade att bilen fanns i Halland, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna fadäs och lovar att bättra mig.
Tack för omdömet om 323ti
blir Andreas Lidström mer sugen på compact har jag en VÄLDIGT lång blogg på följande adress http://www.autopower.se/galleriet/blogg.asp?bil=43926 dock måste jag varna för att den innehåller lite mer bling-bling än vad som är brukligt på rejsa, jag vill även passa på att be om ursäkt för detta
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Detdär kan bli tungt att plöjja igenom...men kul kul. |
||||
|
Jag tackar så jätte mycket för att jag fick ta del av denna besiktning.
Jag tror jag har sett denna annons tidigare på blocket. 40 000kr känns lite mycket faktiskt + den befinner sig lite för långt bort. Jag skulle gärna ha en bil utan ac larm taklucka mm om det nu går att hitta.
Mvh // Mattias
_________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
|
Re:
Verkar väl vettig, om man byter baklamporna dvs http://www.blocket.se/vi/17726684.ht _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Min gamla bil kanske kan vara intressant? Den var väldigt fin och gick riktigt bra när jag sålde den. Gör en sökning på UZG 587 hos bilregistret och kontakta nuvarande ägare!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Re:
Jag har kikat på denna. Helt klart ett bra pris. Är väll färgen som det hänger på i detta fallet. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
|
Re:
Jag kontaktade den nuvarande ägaren men hon verkade inte intresserad av att sälja. Annars hade ditt ex varit perfekt! Tack för tippsen! Jakten fortsätter. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
![]() |
SÄLJES
K: BMW 318ti compact köpes
|
1697 besök totalt |

