Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: m20b28 N/A
2188 besök totalt
wuffee
Nässjö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 120


Trådstartare
S: m20b28 N/A

Mest en intresse koll för att se om de finns någon som kanske vill köpa motorn då jag är lite svårigheter att få tillgång till ett garage och meka in den i ..

Recept.

Alla lager och ringer är bytt.
525td vev, blocket planat 1mm för att få till rätt kompförhållande.
smidda högkomps kolvar med 11,4 i kompf. (tror de va de).
130mm stakar från 320.
nyrenoverad 325 topp med frästa ventilsäten modell race..
kammen är "ny", en omslipad org. kam som ligger på 280grader. (mer uppgifter har jag inte)
Ställbart kamdrev
rostfritt extractor
535 spridare och lmm.
PPF ombyggd BTR
Lättat svänghjul (5.5kg) som är nybalanserat
Fräsch org. tryckplatta dock med nästintill ny 4 pucks sinter
en Bosch 984 pump med volvo 740 turbo filter.

Värt att veta är att de är block fördelare, dvs för l-tronic, dock har jag ett "lock" som ersätter fördelaren om man vill köra motronic, har ej fördelaren till toppen för de.

INGA delar säljes separat, utan endast ihop.



den är ej komplett på bilden, men de är den nu

Rikt pris är 15000:-
Kanske verkar som mycket pengar, men har kostat betydligt mer..

_________________
Norss Ulf
Citera
wuffee
Nässjö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 120


Trådstartare
UPP

_________________
Norss Ulf
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Intresse finns här - du har PM

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
rsrper
gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 70



Vad är det för fabrikat på Extraktorgrenröret??
Vad är det för kolvar(märke)

_________________
Per Törner
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Du kan nu betrakta motorn som såld! Till mig

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
wuffee
Nässjö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 120


Trådstartare
Som Bulldog skrev.. så är den SÅLD..
Kolvarna är från Venolia (inte säker på stavningen)
x-röret inte en aning faktiskt, köpte privat av en kille!

_________________
Norss Ulf
Citera
SÄLJES
S: m20b28 N/A
2188 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande