| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Håller på att koppla in ett simpelt K Jetronic
|
3 besök senaste veckan (3860 totalt) |
|
Håller på att koppla in ett simpelt K Jetronic Som ser ut så här
Min fråga är, vad är pulse generator/Impulse module (J) på bilden. Hur ser det ut? Vilka bilar sitter det på? Här är mer fakta om Systemet http://www.ford-capri.ch/start-d/fot _________________ Marty Cronvall |
||||
|
den ska se till att att kallstartsventilen sprutar inte bränsle OM motorn är kall..
lättast är sätta den på en knapp. Om man inte är så noga med att ha det originalkopplat. är ju inga konstigheter att ha det kopplat så knappen bara funkar när startmotorn går. varför man man serikopplat manöverpolarna till reläna förstår jag dock inte.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
|
Re: Håller på att koppla in ett simpelt K Jetronic
Detta chema ser ut att stämma exakt med mitt k-jet på min bmw 323i e21. _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||
|
Re:
Har ingen (F) Har Inte Hittat någon. har ändå fyra olika K jetromic liggande . någon som har bild så jag kan se hur det ska se ut _________________ Marty Cronvall |
||||
|
Re:
Varför inte, det är väl vettigt att bryta bränslepumpen när motorn har stannat? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Varför detta milda vansinne förresten?
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Det är till min Rat. Den är Flytt gods från Usa o Har ett Jetronic med ecu box o lambda, Kat.. Har det börjat att bråka så är det bara att kasta ut .. (bilen är en Golf GLS Rabbit 84). o den behöver lite fler hästar än dom 95hästarna som fans original .. Jetronic
_________________ Marty Cronvall |
||||
|
Re:
Bilen blir mer lättstartad; om man bygger upp bränsletrycket, innan man drar igång startmotorn. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Precis, den som trådskaparen laddade upp gör jag mig inte riktigt 100% vis på. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (3860 totalt) |