Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 11332 besök totalt |
Re:
Finns inget vatten. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re:
Det här alltså: ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Ja det är det jag menar. ![]() Det var ägaren av Hotel Nordschleife som berättade för ett par årsedan för mig att det inte fanns vatten framdraget till hotellet. Så när det användes som bageri för ett antal årsedan fick dom köra dit vatten. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re:
Faktiskt inte, Altes Forsthaus tänkte jag först men det är ju redan renoverat
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Re:
Går det inte bara att borra ett djuuuuuuupt hål i backen eller ligger detta för högt upp för att man ska kunna borra och stöta på vatten? |
||||||
Re:
Men att borra en brunn kostar ju inga större pengar... eller är det något konstigt med tyskt grundvatten? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
Sånt här är kul! Ungefär som jarlmarks övergivna platser. Kan nästan höra Hans Vilnius (?) röst i "historien om ett fotografi" ![]() |
||||||
Re:
Men det kan vara så att jag fattade fel, och att det finns vatten till hotellet men att det är otjänligt, så det är därför man har fått stänga. För jag tycker det är lustigt att man har byggt ett hotell där om man inte har haft vatten framdraget, men som jag fattade Eddy så finns det inget vatten framdraget till hotellet. Men nästa gång jag träffar Eddy ska jag fråga honom om det. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Minns att Eddie pratade om att det va något problem med gift eller liknande, någe stort problem med vattnet ialla fall, men va -02 så minnet av det han sa har bleknat lite
![]() _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||||||
Följande info kommer från Ulli Packeisen, känd ringräv med tjugo 24h-race på nacken:
Fram till för 5 år sedan fanns det 2 ägare av byggnaden. Den högra sidan tillhörde en bagarfamilj från Adenau som fram till för 4 år sedan bedrev provisorisk bageriverksamhet där. Den vänstra sidan ägs av en gammal dam som hyrde ut lokalen till en man som drev hotellet. När hotellet inte lönade sig längre hyrde han ut rum i lokalen som någon sorts flyktingförläggning/boende för socialbidragstagare. Byggnaden brandskadades sedan svårt och tydligen var det några flyktingar som startade branden, pga att försäkringen inte betalats skedde ingen återuppbyggnation. För 4 år sedan lämnade en bank i Kelberg informationen att eftersom området förklarats som naturskyddsområde får ingen verksamhet bedrivas där längre. Här är en bild från hur det såg ut inuti när hotellet fortfarande var i drift: http://www.bilder-hochladen.net/file Tycker i och för sig att det fortfarande finns "hål" i historien... ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
För den som är intresserad finns numera film inifrån ruinen...
http://www.youtube.com/watch?v=XUY3- _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Visst, inte för att jag känner till tysk lag, men om ett hus står där, får man inte renovera det då`?? Va fean, vatten finns ju på flaska, å riktigt bra torr-dass finns det ju nu för tiden med! vi på REJSA kanske skulle köpa skiten å hyra ut rummen som fasta "tält" å bedriva huset som vandrarhem i spartansk stil. För el å avlopp gissa jag på att det finns? Föresten, dusch k an s k e går att fixa med, för de regnar ju titt som tätt i dessa trakter.... Sammla allt regnvatten i en tank, ett vattenrenings verk, å wops finns en vildmarks dusch! ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Klockrent - nästa gång jag åker ner kommer jag inte boka in mig på något pensionat! Det är ju bara att traska in där med en madrass och sova.. Ser ju riktigt mysigt ut!
|
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 11332 besök totalt |