Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11672 besök totalt |
Nu är den till salu!
Har efter långt och moget övervägande bestämt mig för att sälja 911'an. Jag skall nämligen bygga en Caterham... Uppdateringar sedan senast: Bakdämpare omkalibrerade: Nu går den som en dröm på vägen! (den var lite väl hård i högfartskretsen innan). Kylluftskit från Pelican monterat på frambromsarna. Spakstället flyttat bakåt och uppåt 50 mm. Ytterligare förbättrad ergonomi. Nu kommer man dessutom åt handbromsen! om du har 295 000kr till övers och söker en kul och driftsäker 911 med specifikation liknande min så har du chansen att spara en rejäl slant och massor av tid jämfört med att bygga själv. Är du seriöst intresserad så ringer du mig på 0708 392 390. Den går även att se "in action" på Mittsverigebanan den16'e-17'e Maj. Mvh, Andreas _________________ Andreas Naeslund |
||||
Re: Nu är den till salu!
Ehm, vad är skillnaden mellan Stiga Park och en Caterham ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re: Nu är den till salu!
Nja, tanken är att bygga något som klassar in i Roadsport B. Den gamla Stiga-bastarden klassar inte ens in i A och den är i dagsläget lite för långsam för Modsport. Det viktigaste skälet till nyförvärvet är nog att jag alltid gillat och alltid velat ha en Caterham, (efter att ha byggt både en Westfield, en Rush och nu senast våldfört mig å det grövsta på Stigan). Specen på nybygget blir ungefär som en Superlight, dvs, Superlight chassi, vindavvisare, skalstolar, FIA-båge och minimalt med lull-lull. Man lever ju bara en gång... _________________ Andreas Naeslund |
||||
Tjena Andreas jag heter Tommy Gråberg och undrar om du kan lägga upp en bild på kylluftskitet från Pelican
då jag i dagarn monterar Boxter ok runt om på min 84ans 3.2. Bilen är så låg att mitt egen byggad kyl-system skrapar i under inbromsningarn och har en tendens att lossna när man besöker sandlådan. _________________ Tommy Gråberg |
||||
![]() Så här ser grejorna ut ungefär. Pelican har två varianter och jag valde den andra som har plastscoop. De lär hålla bättre om de skulle råka ta i. Det bästa är nog om man drar slangarna fram till fronten. Detta kräver oftast att man tar hål i skuffen för att undvika alltför skarpa krökar på slangarna. Mvh, Andreas _________________ Andreas Naeslund |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11672 besök totalt |