Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 31903 besök totalt |
Re:
Mekaniskt fel. Man ska inte varva 8500rpm med trimmkammar, planad topp, orgianlfjädrar, orginalkolvar och orginal hydrauliska ventiltryckare... Sprutet är helt underbart! det blev verkligen som en ny motor i år ![]() Kändes som att det var bra mycket mer hk än i fjol, åsså var den så varvvillig, varvstoppen på 8500 slog i hur fort som helst ![]() Men men, toppen skrotades först i onsdags förra veckan, sen gjordes en snabbrenovering på torsdag och fredag och bilen mappades på fredagkväll, gick som en gud under helgen. Men lyckan var inte långvarig... samma sak hände såklart igen, trots större ventilurtag i kolvarna. |
||||
Får väll montera kraftigare/hårdare fjädrar som stänger snabbare då?
Kul att det blev ett sådant lyckat resultat med byte av styrsytem iallfall. Mvh Daniel _________________ Daniel Mauritzell https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=15860 http://www.TURBOOpel.info.se |
||||
Re:
Ja visst! det skulle jag gärna göra om någon betalade kalaset ![]() Ventilfjädrar 111:-/st x16, nya retainers till fjädrarna 165:-/st x16 Mekaniska tryckare för att slippa hydrauljoxet, nya kammar för mekaniska tryckare... och då även kolvar med högre komp och mer ventilurtag, sen fattas bara H-profilsstakar.. Eller så kör man orginal och är nöjd med det! :P |
||||
Fy fasen va trist!! Jag hade verkligen sett fram emot att ge dig en rejäl match i Åmsele!!
![]() Jag hoppas verkligen att du orkar fixa ihop motorn "om än orginal" igen snart!! Jag har inte så många andra att åka och köpa glass med... Synes! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Re:
Jodå.. nog kan vi käka glass än fast jag kör en rostig hotrod! ![]() |
||||
Mm..
Ingen ville köpa bilen ifjol så.. Jag har ägnat några timmar i garaget åt att skruva ihop motorn igen! Planerar att starta upp i eftermiddag, kanske tom en provtur! ![]() Lite finlir med mappningen, sen kan man käka glass på stan igen ![]() |
||||
Re:
Kul att höra Gustav! Ibland får man låta grejerna stå lite, tills man får tillbaka skruvlusten... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Re:
Ja.. det är ju tyvärr så.. Skruvlusten finns nästan för det mesta, men det är inte alltid lusten finns att skruva med just det projekt som behöver mest kärlek för stunden ![]() Nu när den här har stått ett år har jag hunnit med en hel del andra saker istället ![]() Men men, i veckan blir det mappning iaf! Bokade just tid med min mappare... :P Vi tänkte prova mappa mot insugstryck istället för spjälläge som vi har gjort nu.. Kanske får man till lite snyggare låglast då. |
||||
Re:
Ja för fasen! Nån helg nere på kajen kanske? Dom har ju himla fin lunch nere vid båtarna där.. Hoppas bara att det inte har hänt nått allvarligt med din farkost. |
||||
|
||||
Skönt att den fungerar nu Gustav!
Skall bilen bromsas efter mappningen med? Är det originalmotor i nu? (men vad för se7en skall jag köpa nu då? hehe ) _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Jodå! oerhört skönt... ![]() Det blir nog ingen bromsning, skulle va för att mappa men det går säkert bra ändå ![]() Nä.. Orginal? Jag har hört att det bara är gubbjävlar som kör orginal.. ![]() Samma motor som ifjol med högre komp, z7/z27, 4x50mm spjällhus och VEMS. Btw.. din gamla Opel ägs numera av en pizzabagare här i stan! :P Jadu.. hur sugen är du på en Se7en? Nog är den här till salu om du vill, ska bara ragga lite flickor på stan först ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 31903 besök totalt |