| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ersätta mekanisk bränslepump med elektrisk?
|
1611 besök totalt |
|
Tveksam till att min mekaniska bränslepump klara av att mata två Dellortos. Inte testat ännu men undrar ändå vad man ska kika på för ersättare? Har inte lust att dra returledningar utan vill bara ersätta den gamle men med lite extra kapacitet
|
||||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Briljant! Du säger inte mycket men det du säger räcker gott o väl! Till skillnad från en själv...
|
||||
|
Glöm inte tryckregulator! Dellorto ska ha 0,18 bar.
Jag köpte två Biltemapumpar till min. De är ju ganska billiga jämfört med t ex Facet. om inte annat så ger det ju säkerheten att man bör kunna ta sig hem om den ena skulle lägga av. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Re:
Köper man tryckregulator? |
||||
|
För dålig effekt?
såg nånstans för lääängesen att det fanns färdiga pumpar anpassade för just olika sizes av fuggar... Men nu hittar jag inte...
|
||||
|
Re:
Troligtvis för att den har ett maxtryck på 0,40bar som inte är i närheten av minst ca 3bar som krävs till insprutning. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Det var inte svårare än så. Tack. _________________ /David Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1611 besök totalt |