Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 3.2 Coupé -96 (såld) | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20 >> 3 besök senaste veckan (102422 totalt) |
|
||||||
Grymt imponerande, Samuel. Eftersom du, liksom Daniel är lite knappt 80 sekunder snabbare än mig så skulle man nog må bra av att få åka med ett varv eller två vid tillfälle.
Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||||
Tackar!
Går såklart bra om vi är här vid samma tillfälle. Började med att filma några varv, men kameran verkar ha skakat sönder på nåt vis. _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Har tömt mobilen på några bilder från veckan.
Såhär såg det ut på parkeringen igår kväll. Fem svenskar står uppradade och redo att ge sig ut. När jag satte mitt 7.55-varv så var det fem hårda varv på raken. Efter i depån så hade bilen lite krigsskador. Ett dimljus hade ramlat av i farten och min äkta Rieger GT-frontspoiler hade vikt sig och lossnat lite. Så igår så fick jag ful-meka lite. Åkte till byggaffären i Adenau och införskaffade lite nödvändigt. Skruvade dit läppen med nya karosseriskruvar och stagade upp den med stålband och skruv. Tejpade lite också, både för funktion men även för att dölja förstärkningarna. Inte jättesnyggt kanske, men under förutsättningarna okej. Tog bort andra dimljuset också, får bli riktiga luftintag där sen. Såhär såg mitt däck ut efter att ha blivit uppkäkat av innerskärmen. Bild från nästan två timmars väntan vid avfarten i Breidscheid i söndags. Olycka på banan. också från i söndags. Ny avstängning, fick vänta ute på banan. _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Det blir snart en tradition att det ska flyga av lyktor när man sätter sina rekordvarv med M3E36.
|
||||||
Jag måste säga att Samuel har vissa ett extremt tempo och jag har verkligen blivit imponerad av M3 E36, den är verkligen kompetent med rätt modifikationer och en extremt duktig förare som Samuel är!
Jag är övertygad att med MPCS så kör Samuel under 7,50 hela dagarna! Synd att han inte har sådana, men det kanske blir till hans höstresa!?!? Själv har jag nån vecka kvar och kommer att montera MPCS under nån av mina sista veckor, allt för att satsa på ett riktigt snabbt varv, kanske till och med med en Driftbox i bilen så Gaute kan få bjuda på en film kväll! Gillar hur Samuel och jag har drivit varandra från typ 8,20 varv till målet 7;an! Man noterar nya grejer på banan varje dag och nya ställen som man kan flytta bromspunkter eller till och med ta bort en broms eller två! Nu är jag tyvärr inte snabbare än Samuel, men jag har iaf lyckats bli avstängd, så Gaute Du är inte enam om det längre iaf! Även om Du är ensam på toppen när det gäller tid... Mycket respekt måste jag säga, även enorm respekt till Samuel och ännu en gång stort grattis! Gaute: Vet inte om jag sagt att Porsche är svårt att köra, men däremot anorlunda! mvh Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
"När jag satte mitt 7.55-varv så var det fem hårda varv på raken.
Efter i depån så hade bilen lite krigsskador. Ett dimljus hade ramlat av i farten och min äkta Rieger GT-frontspoiler hade vikt sig och lossnat lite." Sugen på en äkta GT -splitter i stället? Jag har nära komplett beg sats liggande. Med en spolier som funkar så kanske det går ännu fortare.... Grattis till 7:an! på beggade corsor? / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Hej Jimmy, ja nog är man avundsjuk på dig som är på långt träningsläger, verkligen ingen dum ide. När jag tar upp banåkandet igen kommer jag definitivt köra samma upplägg Håller med om det där med att man tillslut verkligen inte tänder bromsljus alls på partier eller bara bromsar väldigt svagt. Du som är där så länge borde verkligen logga dina varv, du skulle ju verkligen se hur kul det då är att studera loggen. Ser fram emot att få bjuda någon av herrarna på en helkväll om tiden ryker.. Jimmy du har aldrig sagt att Porsche är svårt att köra, just därför blev du inbjuden i detta gällande helkvällen som jag skulle stå för. För alla de andra som klagar på att det är så svårt med Porsche skulle ju inte ha någon chans på att nå sub 7.40 BTG p g a de sågar sig vid fotknölarna redan när de nämner hur svår Porsche är på parkeringen eller på puben, hur svårt blir det inte då på banan . Du tillhör inte den skaran, de är ju det jag gillar Bra fart har du oxå! I övrigt för ett par veckor sedan gick en M3 E36 på taket på Döttingerhöhe under TF. Av banan(klota, skrot) kan man ju lyckas ta sig med alla bilar, inte bara Porschar. Ha en fortsatt trevlig ringenvistelse, stay on tarmac. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Inser att Dina tider är svåra att ta Gaute, men inget är omöjligt! Dock så har jag en driftbox, men kommer nog inte att använda den... Har lite svårt att läsa filer samt använda den då min Mac inte gillar Driftbox! Men har iaf funderingar på att logga nått varv så Du blir nöjd och jag får den där filmkvällen! Men tror inte alls att jag kan kmma ner till dom tiderna... Men börjar iaf gå fort även med mycket trafik på banan skulle jag säga... Porsche är anorlunda att köra, inte riktigt så lätt men som sagt jag gillar Porsche och körstillen! Även om jag fortfarande suktar efter en CSL med jämna mellan rum! mvh Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Det blir lite off topic nu, sorry Samuel , men det är ju varvtider och grejer som diskuteras iaf . Du verkar ju ha farten i dig Jimmy, vad tror du är en rimlig tid med din 4S på Ringen. Götes fantomtider kanske är att ta i men 7.50-7.55-tider kanske borde gå eller. Satt och studerade SS-listan och såg din 1.22-tid verkligen en imponerande tid du slagit till me . |
||||||
Pierre Stackbom: Jag har bytt Porsche...
Åker nu för tiden en Porsche 964 RS -92, den är dock rätt orginal så räknar inte med nå mirakel tider... Jo jag hittade rätt bra fart med 993;an i SS samt Ringen förra året, tror det hade vart svårt att köra den så snabbt som jag nu gjort med RS;en... mvh _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Har du en 964 RS , där rök den 7.42-tiden . |
||||||
Nja det vet jag inte... Samma tid som Samuel nästan har jag ju grejat men mer än så blir det nog inte... Men vi får se... Åter till Samuels bil då vi är i hans projekt tråd! mvh _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Tack för varven inte en 7:a men väl halvlåga 8:or med mycket trafik.
Hur gick det med punkteringen fick du tag i däck? _________________ MVH Torbjörn Andersson BMW CS 3615 BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85) BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage |
||||||
Absolut intressant. Men isåfall får jag se till att inte köra sönder den, har hittills haft ganska hög förbrukning på dom Men du har PM. 7:an kördes på begagnade Corsor. Däcken är väl det som jag känner har varit begränsningen på bilen också.
Bilen kom iallafall hem. Även om jag nog måste säja att det gick väldig dåligt med "punkteringen". Återkommer med en utförligare rapport ikväll. Kul o träffas hur som helst! _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Ja, nu så är jag hemma i Sverige igen.
Har haft en underbart vistelse i Nürburg, kanske bara får en chans att spendera så lång tid där och det känns helt rätt att ha gjort det nu. Bilen har funkat riktigt bra, är hemskt nöjd med den och vilka tider jag har kunnat köra på. I lördags innan körningen på eftermiddagen så var jag och bytte två däck, hade med mig begagnade däck som hade bättre mönster än två som började bli dåliga. Under körningen på lördagen upptäckte jag också att mina bromsbelägg fram var slut. Upp igen till Car Service Nürburg där oliver letade upp rätt belägg åt mig, åkte och hämtade samt bytte dem. Sen var det bara för mig att ut o köra igen. Har nu istället Carbopad racebelägg fram. På söndagen sen så skulle banan öppna kl 8. Var uppe tidigt bara för att mötas av blöt asfalt och dimma. Blev att ta det lugnt för att sen åka upp till banan. Men dimman låg kvar så jag åkte och packade för att ge mig av hemåt Sverige. Så långt allt bra, jag hade trots allt fått köra tillräckligt dagarna innan. Men det var nu eländet började. Lämnade Nürburg nångång 11-12 på väg hem. Fyllde tanken med bensin och mer luft i däcken. Kom sedan ut på autobahn A1 och det är raka spåret hem. Ligger i vänsterfilen på omkörning i kanske 170 km/h då plötsligt höger bakdäck exploderar. Koncentrerar mig på att försöka hålla bilen på vägen och snabbt styra in till vägrenen. Inser att jag spridit både däck- och bildelar över hela mellersta Tyskland. Slitbanan på däcket har lossnat och slagit sönder både det ena och det andra på bilen. Tanklock och lister saknas, sido- och bakkjolen hänger löst efter bilen. Baklycktan trasig och från hjulhuset är det hål in i bagaget. Höger bak på bilen är allmänt repigt och buckligt. Strax efter att jag stannat så kommer det en Polizei-passat, slår på blåljusen och börjar plocka upp mina delar längre bort på vägen. Efter en stund kommer de fram, är inte alls glada på mig. Jag får väldigt mycket förmaningar på tyska. De gillar inte alls att jag åker med r-däck på deras tyska vägar. De kollar på mina papper och jag får betala böter. Trots att däcken är gatgodkända och har mycket mönster kvar så förbjuder de mig att åka mer på tyska vägar med dessa däck (annars beslagtar de bilen). Jag får under deras övervakande tejpa ihop min bil och åka till närmsta avfart. De klagar även under tiden på min frontläpp, vinge och ratt, samt hur jag drar åt hjulbultarna när jag monterar reservhjul och mitt sätt att provisoriskt tejpa bilen. Kommer till Aralmacken i Euskirschen. Där börjas sen ett väldigt ringande och smsande för att om möjligt få tag i andra hjul som jag kan åka hem på. Får tag i Henrik Hellman som med sitt gäng av glada skåningar lämnade Nürburg nån timma efter mig. När de kommer fortsätter mitt ringande, men den enda lösningen vi lyckas med är att montera mitt reservhjul tillsammans med Rolles reservhjul bak på min och sen rulla hemåt utan att träffa några poliser. Jag gömmer mig så gott jag kan mellan två M3 och en Evo. Det lyckas och både jag och bilen är nu hemma. Jag vill rikta ett jättestort tack till Henrik, Christian, Rolle, Jocke, Majsan och Henrik för att ni hjälpte mig! Ett extra tack till Rolle som lånade ut hjulet. Tack även till Särås som letade hjul i Nürburg och till Daniel Båge som skaffade fram nummer hemifrån Sverige. Nu ska det lagas bil. Sen ska nästa Ringenresa planeras Bilen tejpad och hemma: _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Ajdå, det kunde gått riktigt illa. Men vilka skador det kan bli av ett däck . Man blir verkligen varse saker ibland . Nu ser han verkligen krigsskadad ut M3:an .
|
||||||
Vilken smäll, Samuel. Jag känner banden stärkas här. Vi har båda E36 M3 -96. Du gör fantastiska tider på ringen och får sedan bilen söndertrasad av ett däck. Själv gör jag personbästa på Knutstorp och krockar med en snurrande medtränande. Lite samma-samma, liksom?
Förhoppningsvis kan du laga utan alltför stora åthävor. Håll oss informerade så vi vet när du kommer ut på banorna igen. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||||
Helt rätt. Det var tur i oturen. Vill inte tänka på hur illa det skulle kunna blivit.
Jag tror också att jag har lärt mig ett o annat av detta. Nu vill jag inte att den ska se krigsskadad ut , men den ska nog att få till riktigt bra skick igen.
Ja vi följs verkligen åt Peo. På gott och ont. Jag hoppas på att få det åtgärdat så fort som möjligt. Men om inte annat så går ju bilen att använda som den är tills vidare, om man fäster de lösa delarna lite bättre. Men den ska snart bli lika vacker som innan. _________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 3.2 Coupé -96 (såld) | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20 >> 3 besök senaste veckan (102422 totalt) |