| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc
|
2957 besök totalt |
|
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc
Då det skett en liten ändring i planerna så ska massa numer onödiga grejor bort. En del av sakerna har ett tänkt pris, går att diskutera med den som har pengar för att köpa och andra har inget pris utsatt. För dessa delar får du kontakta mig så kommer vi överens om lämpligt pris. Alla delar finns i Sthlm, kan hämtas eller skickas. Står det ett pris inom paranteser är det ungefärligt originalpris på delarna) För snabb och enkel kontakt RINGER du på tele 073 999 65 28 1,8t delar vw/audi: Block med kolvar, oljefilterhållare etc, längsmonterad motor 500:- oljetråg, tvärmonterad mindre spricka kan svetsas 200:- oljetråg, längsmonterad 200:- Ventilkåpa 3st 200:-/st Fuelrail med spridare 600:- 70mm spjällhus, troligen från 2,7 v6 turbo eller 4,2l v8 motorn. Spjälläge, tomgångsstyrning av spjäll etc. Ena spjällhuset ser splitter nytt ut, det andra normalt beggat. Insug längsmonterad motor 200:- Avgasgrenrör längsmonterad motor sprickfritt 400:- Topplock utan ventiler, dock ej havererad utan ventilerna skulle bytas och de gamla återanvändes i andra toppar 600:- oljekylare 310*80*50mm 400:- Laddluftkylarelement 700*400*60 med tubulatorer i cellerna kan fås med gavlar efter ök Vxlåda, koppling, diff etc: 02A växellåda med quafie diff. Drevsatsen i lådan är vr6 ccm utväxling (den mest tätstegade standardsatsen vad jag hittat) samt i nuläget högsta slutväxeln men en bunt olika slutväxlar medföljer för den som vill dreva om bilen till en toppfart på 180km/h. Även lite diverse drev från olika lådor medföljer. Lådan är för montage på fyrcylindrigt vw/audi block. Quafiediffen har använts en säsong. Passar direkt ex Corrado/golf g60, passat 88-96 men med eget växellådsfäste kan det enkelt monteras i Scirocco, övriga golf/jetta etc. Kopplingsvajer och lagerbock för montering i bil med vanlig kopplingsvajer, använt 2 säsonger. Huvud- och slavcylinder samt slang mellan dem 700:- startmotor bra skick 450:- sinterlamell för 228mm setup ny SACHS race (3200) tryckplatta passandes bättre begagnad 2st 450:-/st lättat 228mm svänghjul, strax under 6kg 1100:- extremlättat svänghjul 228mm (skelettsvänghjul) 2,3kg 2000:- 228mm svänghjul original 600:- 228mm originallamell bättre skick 200:- Aluböjar 60mm diameter 90grader normal böjradie 120:-/st _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Kan bara upprepa, För snabb och enkel kontakt RINGER du på tele 073 999 65 28 Absolut snabbaste sättet att göra olika affärer, sedan kan man använda andra kommunikationssätt om adress etc behöver skickas. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc
Finns fortfarande massa delar. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Njaäe Byter man kopplingskåpan till en från en vr6 vxl så borde den nog kunna bulta upp mot blocket men jag har inte provat! och någon sån kopplingskåpa har jag heller inte liggandes, men det borde inte vara svårt att hitta i och för sig. Drivaxlarna skiljer sig lite mellan A1-A2-A3 plattformen och den nyare A4 men det går säkert att plocka ihop något bastard. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Men därimot på en Seat 2.0 16v - 98? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Nej, står telefonnummer för den som vill fråga mer eller är intresserad. För den som misst numret upprepas 073 999 65 28 _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Vw/audi (en hel del 1,8t) samt quafie diffad låda etc etc
|
2957 besök totalt |
