Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Prestanda NU kl 20 på TV3
<<   1, 2
3283 besök totalt
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

ola Persson skrev:
TheProphet skrev:
Ökar.. hahaha.. Nja snarare minskar i sånna fall då.. eftersom Gravitiationen redan ligger på ~9,8.. så måste alltså En Dragster på prestanda upphäva den då.. hehe Näe roligt när dom gör fel iaf hehe

Skulle snarare vilja säga att det är du som tänker fel
1g är ju definierad som ~9.8 m/s^2 -> 6g ~ 58,8m/s^2

Jo sant... *undrar vad jag tänkte med där*

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Hörde från en kompis i garaget att de hade haft ett väldigt problem att bocka till en huvudbåge i förra programmet (trots hjälp av "expert"). Det påstods ha varit mycket sevärt!
Personligen uppskattar jag inte "Prestanda" men det finns det väl andra som gör... Dragrace inslaget var dock lite kul att se. Känns märkligt att SVT lägger ner Trafikmagasinet nu när "alla" andra kanaler drar igång egna motorprogram.

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Wankelsport skrev:
Hörde från en kompis i garaget att de hade haft ett väldigt problem att bocka till en huvudbåge i förra programmet (trots hjälp av "expert"). Det påstods ha varit mycket sevärt!
Ehhh, de bockade inte till bågen. De skarvade ihop den.

Kungälv
Här sen Feb 2003

Snyggt... ....och säkerhetsmässigt känns det ju helt rätt, inte!

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Missade första 15min tyvärr

Enl avsnittet innan så sattes buran bara in "för att det ska se snyggt ut"

Vikten på plasten kan väl ses som marginell när man monterar en multimediaanläggning och konstig bur.
Nja tvivlar på att jag skulle vilja köra det där åbäket vad det nu kommer att väga på en bana

Hejja susanne iaf

Missade tyvärr driftandet p.ga folks otroliga timing att ringa så fort det är motorprogram på tv.. slår aldrig fel

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Wankelsport skrev:

Riktigt begåvat.... när man ändå bygger så skulle det kanske vara lämpligt att bygga godkänt.

Går programmet i repris ??

Här sen Jun 2003

FSN skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Wankelsport skrev:

Riktigt begåvat.... när man ändå bygger så skulle det kanske vara lämpligt att bygga godkänt.

Går programmet i repris ??

Exakt. Även om man själv inte ska rejsa så är det ju tryggt att veta att bågen/buren är byggd efter konstens alla regler. Dessutom kanske nästa ägare vill rejsa med bilen.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Här är en ripp på förra programet.
http://knoll.ulkhyvlers.net/45min_So-03.avi

Frågade killen som har gjort den o troligen så kommer det att komma en ripp även på det med GT3;orna thumbs up .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Fredrik C skrev:
Här är en ripp på förra programet.
http://knoll.ulkhyvlers.net/45min_So-03.avi

Frågade killen som har gjort den o troligen så kommer det att komma en ripp även på det med GT3;orna thumbs up .

Är inte det där streetrace dokumentären från 45-minuter? Verkar så på filnamnet...
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Tycker Prestanda brukar vara ett riktigt skitprogram men igår vad det riktigt bra måste jag säga , Porsche repotaget var kul , och inslaget om Callin var ju grymt, kool brud det där .

Shoppingclion
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Sorry, det var det !
Här är Prestanda thumbs up !
http://knoll.ulkhyvlers.net/prestanda-030925.avi

NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002

Tycker att Prestanda har rycktupp sig rejält mot förra säsongen, ligger inte långt efter Motorjournalen. Skojigast är väl fortfarande Tiff N men han huserar väl numer på någon kanal som kräver parabol, snyft.

Att ett program som finansieras av reklam måste tilltala en så stor målgrupp som möjligt är väl nästan självklart, man får väl se det som att det bättrar på allmänbildningen med lite stereomontage och div. crazy tävlingar från USA.

Förövrigt så hade väl Gunnar D helt rätt inställning, RS Porscharna är de ballaste Porscharna! ok, en 993 GT2 är ju inte direkt tråkig heller.

Drifting inslaget var kul, jag trodde man körde i en cirkel och den som "höll" sladden längst vann. Men det verkar vara lite som Super Motard för bil, skoj skoj med sladd (om det inte är en ofrivillig sådan).

MVH Magnus

Skellefteå
Här sen Okt 2003

Andreas Persson skrev:
Är inte det där streetrace dokumentären från 45-minuter? Verkar så på filnamnet...

Ja. det är det.

gårdagens prestanda är http://knoll.ulkhyvlers.net/prestanda-031002.avi
Förra veckans har jag också rippat, så ändra bara datumet så...
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Hrmm, har inte Susanne åkt 5 sekunder blankt på Santa Pod, inte 5,8 som Prestanda skrev? Kanske fel ställe att diskutera sånt på....

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Andreas Persson skrev:
Hrmm, har inte Susanne åkt 5 sekunder blankt på Santa Pod, inte 5,8 som Prestanda skrev? Kanske fel ställe att diskutera sånt på....

om du tittar lite tidigare i tråden så påstår jag 5.08s. Enligt hennes hemsida www.callinracing.com så stämmer det. Ska nog maila dem och be dem plocka bort länken till min icke-existerande hemsida.

Här sen Jun 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Andreas Persson skrev:

om du tittar lite tidigare i tråden så påstår jag 5.08s. Enligt hennes hemsida www.callinracing.com så stämmer det. Ska nog maila dem och be dem plocka bort länken till min icke-existerande hemsida.

Prestanda påståd att Susannes rekord var 5,8 sekunder, hela 0,72 sekunder det är ju oceaner av tid!
Citera
Allmänt banåkaforum
Prestanda NU kl 20 på TV3
<<   1, 2
3283 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande