Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ställde en fråga till Tom Kristensen ang. Bentleyn på Ringen
945 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Som ni kanske vet var det invigning idag för två anrika lyxbilsmärken: Lamborghini och Bentley i ett vackert showroom med bästa adress på Strandvägen 7.

Det var en hel del inflytelserika personer från båda märkena på plats, men mest intressant var Tom Kristensen närvaro.
Mannen som vunnit Le Mans fem gånger!

Han berättade en del om Bentley Continental GT och dess framfart på Nordschleife
Han pratade naturligtvis kanske för egen vinning, men han lät imponerad över dess prestanda och sa att den var betydligt snabbare än vad han och de som såg på (läs konkurrenterna) någonsin kunnat förestålla sig.

Jag väntade naturligtvis på att det skulle droppas en tid, att någon av de c:a 20 proffsjournalister som satt runt konferensbordet åtminstonde skulle fråga. Icke. Fanns tydligen inget intresse för sånt bland gräddan av Sveriges journalister thumbs down

Så jag tog tillfället i akt och frågade Tom mellan fyra ögon vad han tyckte och hur fort det hade gått. Han beskrev vackert men någon tid dök aldrig upp. Så jag frågade hur fort gick det...? eller
Han sa att han ogärna droppade en tid, för bilen hade inte varit helt original. De hade bl.a. experimenterat med olika däck, hjul (bl.a. 20") och olika spacers för att se vart det ledde med olika modifieringar.
Jag frågade om det hade gått under 8.30 och svaret var JA. thumbs up

Han sa också att bromsarna var bättre än vad de hade trott.
De höll en hel dag.

Lite mer info.

http://www.rs6.com/ ---> Allt om Conti GT

http://www.tomkristensen.com ---> Hans egen site.

Se mer ifrån invigningen: http://www.sportbilen.se/reportage.php?id=204

PS. Ordnade en signerad CD som Tom dekorerade med devisen
"Go FAST OR Go HOME..." Tom K #1

Han bad mig fråga vart Mattias Ekström fått sin devis "Go HARD OR Go HOME" ifrån

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jag måste säga att jag är mycket förvånad över att det inte blev mer rabalder av denna tråd. Tidigare har det ju tjafsat som bara den ang. Bentleyns tid på Ringen...

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:
Jag måste säga att jag är mycket förvånad över att det inte blev mer rabalder av denna tråd. Tidigare har det ju tjafsat som bara den ang. Bentleyns tid på Ringen...

Det måste jag ha missat.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Erik B skrev:

Det hade blivit ett herrans rabalder om du fått en tid av honom

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Det hade blivit ett herrans rabalder om du fått en tid av honom

Under 8.30 är väl ganska bra för en sån bil?

Allmänt banåkaforum
945 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande