| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Framskärmar i glasfiber för E36 sökes
|
5454 besök totalt |
|
Är det någon som har tips om leverantör som kan erbjuda framskärmar i glasfiber till en E36 coupe? Varför sätta på plåt om man nu ändå måste byta... Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
http://www.acm-ab.se/ skärmar finns också.
_________________ Patrik Skoog |
||
|
PM
Jag fick PM från en som förtydligade vad jag har hört förut, men förträngt - att skärmar i glasfiber inte går igenom besiktningen om man hittar det. Anledningen är att det räknas som en del i krockskyddet. om det finns någon som kan dementera detta så vore det av stort intresse! Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Re: PM
Är det snyggt gjort kan väl knappast bilprovningen se om det är glasfiber eller plåt? |
||
|
Besiktningsman
Den senaste besiktningskillen som hjälpte mig var en person som har en racer. Honom skulle det ta fyra sekunder att lista ut att det var glasfiber på skärmarna. Sedan är det så klart inte säkert att han skulle nämna det. Men jag tror nog att man ser det rätt kvickt om man kan bilar. Och finishen är inte densamma, åtminstone inte de detaljer som jag har på min bil. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Re: PM
Då borde väl motorhuv i glasfiber vara lika ?
_________________ -- |
||
|
_________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Alla Clios har komposit/plast skärmar som standard så där räknas de inte som en del i krockskyddet då uppenbarligen. Kanske har med typning att göra men ändå lite dubbelmoral känns det som.
|
||
|
Re:
om nu skärmarna räknas som en del i krockskyddet så får Clion endast användas med de kompositskärmar som sitter där original, inte plåt etc. Den är då krocktestad etc med dessa. En avsevärd skillnad mot någon som bara byter ut... _________________ Roland Johansson |
||
|
De é väl bara att häkta på plåtskärmarna till besiktningen då. Det kan ju näppeligen vara mycket svårare än att demontera kompressorn som en del gör.
_________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
|
jag besiktade min astra med plastskärmar, det gick utan problem. Iofs hade besiktningsmannen annat att anmärka på
, men då borde de gnällt på detta också..
_________________ Markus Österberg Kör alldeles för lite racebil... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5454 besök totalt |