Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3337 besök totalt |
Tack Rikard
![]() ![]() Hur hölt du dig till det spårval som konerna visade på? Hade själv en Kinnekulle expert med mig (kör fyndbörsen), som hjälpte mig o fila på mitt spår val (Tack Fredrik E ![]() Bland annat så tipsade han mig om att man kunde svänga in tidigare i kvarn. Tog mått på den lilla "ficka" som är på vänster kanten o svängde där, för att få apex vid mitten på första kurbsen. Driftade sedan ut till halva banbrädden för att sedan ta ett apex till nån stans i höjd med flaggposten för att sedan flyta ut till vänsterkanten i utgången. Över molinknäppen gjorde jag ett mycket rakare spår än vad som visades på genomgången. De visade ju att man skulle ha bilen nånstans i mitten på banan över krönet. Men jag slickade högerkanten för att sedan bromsa mig rakt över banan till vänsterkantens kon för att sedan på börja svängen. TV-böjen körde jag så som dom visade att motorstarka bilar skulle ta den. Tyckte det blev mer harmoniskt så. ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Fredrik C:
Vi kör i samma spårval. Angående konerna på PCS-möten! På Gelleråsen med PCS senast fick jag en av instruktörerna att erkänna att de satte insvängningskonerna medvetet för långt in i svängen för att på så sätt hålla ned hastigheterna. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
Tror oxo att dom är rätt anpassade för gamla svansmotorbilar. _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3337 besök totalt |