| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bra brittisk leverantör av biltillbehör (Magnecor-kablar)
|
1796 besök totalt |
|
Denna: http://www.sparkplugs.co.uk/ nämns i en liknande tråd här på forumet, min fråga är, är det en det bra firma att handla med? Finns det någon annan brittisk biltillbehörsfirma som forumet skulle rekommendera? Jag är på jakt efter Magnecor KV85-kablar till min Saab Turbo. |
||||||
|
Re: Bra brittisk leverantör av biltillbehör (Magnecor-kablar
Innan gick det iaf att köpa direkt från Magnecor. Jag tror att jag skickade ett mail till dem och sedan ringde en av deras säljare upp mig (jag var tydlig från början med att jag var privatperson, men det var inga problem). _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Beställde kablar från de för en månad sedan funkade perfekt, kom på ca en vecka.
Detta trots att de svarade dagen efter att de inte hade dem i lager och att det skulle ta några dagar extra. Mycket proffessionellt agerande. Passa på att kolla priserna på stift också, de var ca 50 kr billigare/st till min Mazda. Mina efarenheter därifrån är mycket goda. _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||||||
|
Har varit i kontakt direkt med Magnecor både i USA och UK, och båda är seriösa och väldigt serviceinriktade.
Beställde två uppsättningar KV85 till Lotus Europa (fick ta fram nytt set, då det inte fanns i listan; inte samma i USA och UK), och det blev snabb leverans, bra pris och utmärkt funktion. Det nya tändsystemet startade om och bar sig åt med de gamla kablarna, vilket helt upphörde med KV85, trots total avsaknad av annan avstörning. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||
|
Re:
Du shoppade direkt från Magnecor? Bo_H, då är det bara att beställa från Sparkplugs då? Tändkablarna i min turbo är antagligen minst 20-25 år gamla, den går dessutom lite ojämnt, så nya tändkablar är av nöden tror jag, Magnecor har fått bra kritik så då kan jag likagärna köpa sådana. |
||||||
|
Re:
Japp. Började med att vi försökte beställa från en svensk ÅF som tar sina från USA via någon uppköpare, men veckorna gick och vi fick bara en massa "de är på gång" hela tiden, för att hålla oss varma... Ringde till Magnecor USA, som var väldigt tillmötesgående och kunde leverera omgående utan problem om så behövdes. De föreslog dock att jag kollade med deras (då för mig okända) representant i UK först, för snabbare och billigare leverans. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||
|
Re:
Vilken var deras representant, Sparkplugs? |
||||||
|
Re:
Eller http://www.magnecor.co.uk/ ? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Re:
Antagligen är jag blind, men någon webshop-liknande funktion hittar jag inte på den hemsidan. |
||||||
|
Försökte köpa genom Dalhems först, men hade inte tid att vänta okänt antal veckor/månader... Ringde istället Magnecor i USA, och sedan i UK. Webshop finns nog inte i UK iaf, men telefon funkar...
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||
|
Re:
De svenska leverantörerna har väldigt tjusiga webshoppar. Not! Jag köper antingen från Sparkplugs som har webshop, eller direkt från Magnecor om det går. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1796 besök totalt |