Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Rollcenter under markplanet... | << 1, 2 1 besök senaste veckan (14625 totalt) |
Hmm, har jag visat dig nått du inte borde sett? Stämmer det med Rc bak enl. "Skjuvcentrum i T-balken" så är det spacer mellan golv och bakvagnsled som gäller, hur mycke får avgöras när allt fallit på plats... Konstruktionsmöte Tis 7/10 får se vad som kommer fram... _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Hur gick det på mötet ?? _________________ |
||||
Då har det något försenade konstruktionsmötet ägt rum...
Beställt av MecMove: 2st RG14-MTE till topplagring. 2st RG16-SE till ny spindelled. 2st RF14-SEICRx1,5 till ny p-ände. Spårvidden ökas med 7 el. 14mm per sida. (minnet sviker mig) och castern ökas nån grad(er). Camber blir justerbart i topplagringen och KPI är justeras i fjäderbenets infästning. Men... Så surrar det lite i huvudet och frågorna hopar sig igen... om man ökar caster, så får p-änden en annan rörelse/läge. Ska man kompensera genom att flytta fram nedre leden så att läget på navet (vågrätt sett) är oförändrat och sänka styrväxeln motsvarande sänkningen av p-änden? Några bra/dåliga fenomen jag missat? Än en gång tusen tack för alla som engagerar sig här på Rejsa. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
citat:
om man ökar caster, så får p-änden en annan rörelse/läge. Du ökar castern ca 2-4grader och har en arm på ca 130mm det ger ca 9mm i höjdskilnad neråt om styrarmen pekar bakåt. Nu är förmodligen bilen sänkt också, då åker styrarmen upp, hmm du får kolla och se. Se även här så kan du lägga in dina mått och se vad som händer med hjulvinklarna, se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||
Här kommer det fler frågor
Göran, Angående att modifiera golvet. I mitt fall innebär det att man får modifiera torpedväggen pga det redan idag är trångt mellan styrväxel, avgassystem och torpedvägg. Sen blir man tvungen att tillverka nytt bakre motorfäste och växellådsfäste. Anledningen är att bärarmar, styrväxel, bakre motorfäste och växellådsfäste är infästa i en balk som är monterad under karossen och rambenen fram. Bild Lösningen för mig blir att tillverka nya spindelleder. Men jag vet inte vilken typ av stål man ska använda till den biten som ska gå från lagret i bärarmen upp i spindeln. _________________ |
||||
Racetech Rollcenter under markplanet... | << 1, 2 1 besök senaste veckan (14625 totalt) |