| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
1300c Race !
|
1610 besök totalt |
|
1300c Race !
Någon som är bra på små race motorer vi skall ev byta motorn i modsport MG en två ventils motor på ca 1300 vore bra för att komma rätt. Den skall vara varvillig och skaplig lätt o inte alltför dyr att köpa/bygga avgaserna måste gå ut på v sidan (Rwd) Tipps motages !!! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Opeln har ju varvilliga 1300, i kadetter från 80-talet.billiga e väl dom där oxå
kanske för lite effekt?/byggtimmar. topplocket får man nog jobba en hel del med. kanalerna är väl sådär.. förbränningsrummet borde inte va nå större problem att ta 100 hk/l med std delar,förutom byte av kam och förgasare/sprut. _________________ Jan Eklund |
||
|
Suzuki swift ska tydligen ha en 1,3l motor som går att få ur ganska bra effeckt ur.
Edit: såg nu att det var 2 ventils topp. Fiat uno turbo motor får bli mitt tipps då. |
||
|
Sång skått !!! (Antagligen stolp skått)
VW Bubbla. 2 ventiler, 1300 cc, alulegerings block, inget kylvatten (lätt), alu toppar. Mycket trim att tillgå. Passar antagligen dåligt mellan MGns ramben. _________________ Anders Alverby www.ALVERBYRacing.com www.TRAILER3500.se Tar fram det släp du behöver. Från litet till stort! |
||
|
Re:
Snurrar den inte åt fel håll också? Själv har jag ingen aning, tänkte bara att man måste ju vända den 180 grader
MVH _________________ Nicklas Jäderlund |
||
|
Re:
Fel av jag! Min gamla kawasaki 750 har 2 ventiler på cylinder. Om ni tar två 650 motorer och bultar ihop till en rak 8:a på 1300 cc med två ventiler per cylinder så har ni klart häftigaste motorn. Alternativt att ni letar reda på en motor från en kawasaki Z1300, en rak sexa på 1288 cc och 130 hk vid 8000 rpm. Men dom är nog dyra och svåra att få tag i. Producerades mellan 78 och 88(?). _________________ Karl Vestgöte |
||
![]() |
Skruva banåkabil
1300c Race !
|
1610 besök totalt |