Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Opel Speedster 2.2 -02
1 besök senaste veckan (3165 totalt)
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381


Trådstartare
S: Opel Speedster 2.2 -02

Europablåmetallic som idag har rullat 1.800 mil. Såld till René Schneider (född -71) 2002-02-28 från Opelhandlaren Ellman KG i Bergheim. Han körde ca 630 mil med bilen. Sen såldes den till Sverige och reg.bes 13/5 -05.
Första servicen gjordes 7/3 -03 vid 281 mil.
Andra servicen gjordes 3/3- 04 vid 404 mil.
Tredje servicen gjordes 11/5 -05 vid 625 mil.
Fjärde servicen gjordes 10/7 -06 vid 1081 mil.
Femte servicen gjordes av mig när jag köpte bilen den 18/4-07 vid 1.250 mil. Då även bromsvätskan byttes.
Sjätte servicen gjordes den 28/3 vid 1.747 mil. Då även bromsvätskan byttes.
Senaste besiktningen gjordes 2007-10-19.
2/4 -08 så byttes vacuumslangen till bromsarna ut på en återkallelse av Opel Sverige.

Bilen är utrustad med svart skinninredning, extra aluinredning, larm, stereo, mittre stag (mkt ovanligt) och touringpaketet (sidofack + golvmattor) och metalliclack. Följande har jag bytt;
- Bromskylning till frambromsarna
- Bytt ut org. stereon till Sony cd-spelare med AUX-ingång med DLS slutsteg och DLS Uridium 6.5" paket.
- Speedster Turbovinge i kolfiber. (nypris 670 Euro)
- Frontsplitter. (nypris 520 Euro)
- BMC Luftfilterbox i kolfiber (endast för goare ljud) (nypris 248 Euro)
- Bastuck racekat (nypris 680 Euro)
- Bastuck Raceljuddämpare (nypris 699 Euro)
- Hålborrade skivor från ATE (nypris 149 Euro)
- Ferodo DS2500 belägg fram/bak (nypris 220 Euro)
Totalt utrustad för ca 40.000:-

Motorn är orginal och skött med täta oljebyten och är en vanlig Opel Ecotec 2.2 på 147hk. Bilen är använd en del på bana och delvis som glassracer men det blir knappt något slitage pga låg tjänstevikt. Baserad på sin systermodell som heter Lotus Elise och är byggd i samma fabrik. Jag är 190cm lång + hjälm och det är inga problem att få plats!
Alla papper finns såklart med kvitton på både bil och utr och servicebok, fahrzeugbrief, servicekvitton som bekräftar stämplarna etc. Allt jag gjort har kostat ca 80' och då fått en mycket kompetent bil som kan dra Porschar på bana (beroende på föraren också) Bilen är lättkörd men ingen komfortbil. Bilen lev. med orginal softtop. Säljes pga BMW M3E46 sjukan har infunnit sig.

Ber vänligt men bestämt om att endast seriösa intressenter hör av sig via mail eller telefon och inga prisdiskussioner innan man sett bilen. Självklart så står bilen alltid bilen nytvättad i mitt garage.

Pris från 225.000:- beroende på specs.
Öhlins R&T +15.000:-
Kolfiberdiffusor +3.000:-
16"/17" Team Dynamics Pro Race 1.2 fälgar med nya Toyo R888 R-däck +8.000:-
Lättat svänghjul 5.5kg kontra 10kg som orginal väger +1.500:- (ny i kartong)
52liters tank med kraftigare pump + inbyggd catchtank +10.000:- (ny i kartong)
Kompressorsats från GM Performanceparts med större spridare, mindre remhjul etc (ej monterat men lätt beg. - gått ca 2.000 mil inkl ny 68mm TB. +15.000:-











_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381


Trådstartare
Upp...

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381


Trådstartare
Såld till Sveriges Baksida (staden med feskekörkan)!
Några delar som kvar som säljs i ny annons...

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
SÄLJES
S: Opel Speedster 2.2 -02
1 besök senaste veckan (3165 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande