Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2268 totalt) |
Missa inte Motorjournalen kl 20 ikväll! (TV5)
Tja! För en gångs skulle är jag både hemma och vaken, så denna gång ska jag banne mig se det... Undras vad det handlar om? ![]() ![]() Klipp från Kanal5:s hemsida: Opel Kadett GSI prövas hårt I actionrullen X-Men II susar Wolverine och hans kumpaner under en kort stund runt i en Mazda RX 8. Peter Sundfeldt ägnar den lilla sköna sportbilen mer tid i nästa program. Är Opel Kadett GSI verkligen något att lägga pengarna på? Kenneth Tonef kör sönder två exemplar och går loss på dem med slägga och spett för att kolla kvaliteten. Dessutom: Nissan Micra på go-kartbana, tuffa fyrhjulsmotorcyklar och Joppe kollar på skattesmitarpickuper. Tja, lite förströelse kanske... ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Helt okay program, även om kaput inslaget hade lite "titta på oss vi är små töntar som kör sönder saker och filmar för att det är så respektingivande" känsla över sig.
För en gångs skull måste jag även medge att joppes inslag va bra, även om det inte sa så värst mycket om bilarna i sig ![]() Man råkar juh känna lite folk som frodar på dom principerna joppe delade med sig. Något jag blev lite förstummad över, det var när sundfeldt sa att Nissan Micra: Väldigt direkt styrning... Har jag missat något? När jag provkörde en sån så kändes det som att sitta o spela spel på finlandsfärjan efter att något fyllo hade knäckt ratten ![]() Men annars mycket bra program ![]() ![]() |
||||
Ja du Lennart var inte mycket rätt angående Camaron den är ju en 69RS och har en 327a som ligger på 450hk+den blå tuben med ett fogger på 300hk till journalisten sa 1200hk ![]() ![]() _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
Tror det är dags att gå i ide under denna veckan då! För det kan då verklgien bli intresant då! Det inslaget om Amerikanska pickups... hahah.. ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Tusenfuckingtvåhundra hästar sa han faktiskt. ![]() ![]() |
||||
Jag förstår inte poängen med att slå sönder bilar, riktigt sjuk programidé.
![]() Tyckte också att det verkade skumt med 1200 hk i en gasad smallblock som inte åker under 10 sek med de påsdäcken och chassiet. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Angående effekten i Camaron så har Jeppe påtalat för dem att de är snett ute. Han är en sansad kille
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Äh, du är bara sur för att det var en Opel Kaputt ![]() Nej, skämt åsido så var det faktiskt bland det mest omogna dom har visat på MJ, verkligen inte deras vanliga klass.... Men sålänge dom inte fortsätter så så är det iaf ett bra program. |
||||
Visst var det det som fick mig att reagera, jag blev nog mer förbannad än sur egentligen. MJ skall få svara på frågan om om vad det skulle tillföra reportaget. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jo, jag skulle inte direkt heller bli gladare om det var en E30 dom bankade sönder... Men jag tycker att det inte skulle tillföra programmet något oavsett vad det var för bil dom "trashade". |
||||
Opel eller ej, men vad spelar det för roll om han bankar sönder den eller om dom pressar ihop den en timme senare på skroten? Den va förbrukad bara att inse.
|
||||
Jag tyckte det var det tristaste MJ under denna säsong.
Joppe är iofs alltid kung ![]() ![]() ![]() Hoppas på bättring till nästa avsnitt m.h.a. den vassa duellen mellan CSL och GT3. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Skrotningen
![]() ![]() Jag tyckte, som vanligt, att hela programmet var bra. Det är det enda programmet på hela veckan om jag inte vill missa. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Lotus Samuel:
Det må kanske inte spela någon större roll för själva materialet. Men det är väll inte ett direkt moget sätt att göra ett begagnatreportage på. Att filma när man slår sönder en bil, passar inte direkt in på en sådan nivå. Daniel Bengtsson: Nej, joppe är inte alltid kul. Men igår hade han iaf något vettigt att säga ![]() EDIT: Massa konstiga tecken i slutet, undrar hur det gick till? ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2268 totalt) |