Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3632 besök totalt |
Vi får hoppas att det värsta inte blir sant utan de hittar någon lösning.
Det vore ju ![]() ![]() Jaja, det är väl bara att fundera på Scuderiaalternativen... Ibland undrar man dock när man ser vissa filmsnuttar eller läser en del inlägg (inte just här) vilket man ska mest rädd för, banan eller medtrafikkanterna. ![]() Hur som helst. Jag är rätt säker på en sak, mina premiärturer (jo plularis) lär gå sakta. Den där anglian får försvinna i fjärran. ![]() /Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Det vore absoluit trevligast om bara "vi" som kan fick åka ut och köra tillsammans! ![]() ![]() ![]() Problemet är, om jag hört rätt, att banan kostar 250.000:- ![]() Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag håller verkligen med. Jag förstår inte heller hur man ens kan våga ge sig ut och brumma på för fullt när man inte hittar? Jag stod i AF några timmar sist och den ena bilen efter den andra (Bl.a. en 993 Turbo ![]() ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Priset tror jag inte kommer att gå ner. Bilfabrikanterna har inte fått hyra banan så mycket som dom velat så dom kan nog ta en hel del mer tid. Jag tror även att det finns rätt många som är beredda att betala ett eller ett par tusen för att få köra en hel dag på ringen. Speciellt om man vet att man slipper motorcyklar, turistbussar, husbilar etc... Att bränna tusen spänn på en dag är ju ingen större konst redan idag. Nackdelen är väl framför allt att möjligheten till spontanbesök när man ändå passerar ringen med familjen på europasemester försvinner. Problemet är väl att någon måste organisera och få ihop så pass många bilar som det krävs för att få det att gå runt. Denne någon måste även bli accepterad av Nürburgring GmbH, att få hyra banan. En fördel när man hyrt banan är ju annars att det man kan dela upp dagen i tider då rutinerade kör för sig och nybörjare för sig. Ungefär som Scuuderia-kurserna gör på sin fria åkning. Det kan ju vara rätt många bilar ute samtidigt utan att man störs speciellt mycket av det, bara dom håller ungefär samma tempo. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
oavsett om Nürburgring GmbH behöver pengarna från turiskörningen så behöver regionens näringsliv de inkomster som kommer från oss turister.
Så det vore onekligen ironiskt om Nordschleife som byggdes för att förbättra regionens ekonomi samt skapa arbetstillfällen las ner nu när Tysklands ekonomi redan är så usel. ![]() Jag stör mig på att statitstiken enbart redovisas i form av antal olyckor och inte i olyckor/varv samt att den in bryts ner i typ av olyckor, typ av fordon, typ av kunskapsnivå, enkelbiljett, 12-klipps, Jahreskarte, etc. För det kan mkt väl vara så att olycksfrekvensen minska. |
||||
Där har du ju en poäng förstås , om antal varv ökar men olyckerna ligger på samma nivå , så är det ju faktiskt en förbättring, och by'arna runt omkring lever ju på turistnäringen , tävlingar kommer det ju givetvis gå ändå men ett ekomomiskt avbräck måste det ju bli .... så vi får hoppas det tar sitt förnuft till fånga , för näringslivets skull ![]() |
||||
Glöm inte att det är människor som kör! Människor är kända för att göra korkade saker .. ![]() |
||||
Jag delar Johans uppfattning helt och hålet. Tyvärr är det väl så att politikerna inte bryr sig som den relativa statistiken utan bara ser de absoluta talen. Vilka protester det måste bli i Nurburg och Adenau om de stänger. För många måste det ju innebära personliga tragedier, det är ju flera som köpt hotell relativt nyligen och renoverat och fixat och säkert skuldsatt sig. Hur lätt är det att sälja ett hotell i Nurburg eller Adenau om turisterna försvinner. Vi skall ju ha klart för oss att det är väldigt, väldgit många som besöker regionen en helg utan att köra. De kommer dit och tittar och njuter av atmosfören. 95% av dessa försvinner säkert om aktiviteten på banan sjunker. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Ja dom lokala företagarna lär ju säkert ha en åsikt här. Själv tankade jag för ca 5.000-6.000, åkte på banan för ca 7.000, bodde på hotel för 3.000-4.000, köpte mat och bira för 2.000. Det lustiga var att jag inte var ensam i den här byn i påskas. Något säger mig att dom vill ha mer pengar av mig i fortsättningen.... _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Jag är Ringen-nybörjare (lika bra att komma ut ur garderoben på en gång! ![]() ![]() Tur kan dock sägas vara att det var stängt där året innan när jag var där med bågen, hade nog kört ihjäl mig då! ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3632 besök totalt |