| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein
|
1134 besök totalt |
|
Bilstein
Hej.. Nu harj ag beställt mig ett par Bilstein B46-0967 bak på min Porsche 911 turbo -81a...Tänkte kolla vad ni har för erfaranhet av dessa,för o nackdelar...Har gröna bilstein bak på den nu,så jag hoppas min blir lite hårdare bak nu med dessa. Mvh //PimPim _________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
|
Re: Bilstein
Tjabba, Fördelen med dina nya dämpare är väl just att dom är nya och fräscha. Men, om du vill ha en bil som blir "hårdare", så behöver du också byta fjädrar (eller rättare sagt torsionsstavar på din bil). Vill du ha en bil som kränger (lutar) mindre, så ska du nog också skaffa grövre krängningshämmare. Sen så gäller också det att hitta en lämplig balans mellan fram och bak - väldigt viktigt på din bil. På din bil hade jag alltså börjat från andra hållet: 1) Hittat styvare torsionsstavar och ev. bättre krängare. Kollat med någon erfaren 911-åkare om rätt grejor. 2) Sedan skaffat dämpare som passar till den nya setupen. 3) Gasat! Kör hårt med turbon. Jag vill också ha en sån.
_________________ -- |
||||
|
Re: Bilstein
Tack för svaret... Jo men får ta en sak i taget..annasr blir jag ruinerad..Har fixat upp vxl lådan nu oxå så det har ju inte varit precis gratis....
_________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein
|
1134 besök totalt |