| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorkuddar till BMWs M10a
|
1341 besök totalt |
|
Hej, Har hört att man kan köpa motorkuddar från en Volvo 240 som ska passa M10s vänstra motorfäste för att få det lite stummare. Beställde ett från KG men på dessa sitter inte bulten centrerad som på M10ans kudde, utan sitter på varsin ände av kudden. Nån som vet och har provat detta? Vad behövs modifieras för att detta ska passa? Mvh Micke |
||
|
Jag använder så'na här.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Eller svetsa en plåtkrans runt orginal så har du en stummare orginalbussning. enkelt och billigt
Såvida man har tillgång till en svets då
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
|
Re:
Tack Rikard, men jag ringde KG och tydligen finns det två varianter till Volvo 240 och jag fick fel
De skulle skicka rätt kudde till mig idag...
Tack ändå! //Micke |
||
|
Re:
Där köpte jag ny kudde från BMW. Men det är den vänstra som tar mest stryk och originalet är lite klent, därför kör jag med volvos lite hårdare kudde. //Micke |
||
|
Intressant...
Jag skall hysta ner en renoverad tvålitare i min lille gammelbil och då är det nog på sin plats att den får nya tassar att stå på. Har du ett artikelnummer hos Volvo och ett pris kanske?
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Absolut har jag det Köpt hos KG trimning, art nr GK2005 och kostade 90 kr.
|
||
|
Re:
Såg att jag var för snabb på spakarna..GK2006 ska det vara. >
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1341 besök totalt |