Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
<<   1, 2
4793 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20635



Re:

Andreas Lidström skrev:
Kristian Larsson skrev:
Denna bilen (318is:en) måste ha SBF-kat då den inte är gatreggad... Det är min tolkning av allt som sagts och skrivits om katalysatorfarsen.


Just det, det är nog helt riktigt.
PROTOKOLL TK 04/08 skrev:
§ 42 Generell dispens för katalysator i Roadsport
I enlighet med Styrelsens beslut att låta TK utfärda dispenser från katalysatorkravet väljer TK
att utfärda en generell dispens för klassen Roadsport i Racing.
Beslut
Gäller ENDAST bilar i klassen Roadsport i Racing:
Undantag från kravet på katalysator får göras på bil som är registrerad och godkänd på svensk
bilprovning utan katalysator.
För bilar av årsmodell nyare än 1987 tillåts originalkatalysator, dock skall uttag för avgasmätning
finnas enl. SBF reglemente TR-7.
I båda fallen gäller att om bilen är avställd eller underkänd på bilprovningen skall katalysator
enligt SBF:s reglemente vara monterad.
Dispensen är tidsbegränsad och gäller till 2008-12-31.
Så för BMW Cup är det SBFkat som gäller oavsett bilens status som gatreggad (helbilsgodkänd, 1988+, gammelbil,...).

Det kanske är läge att gå samman om generell dispens för samtliga racingklasser med gatreggat (med tillsvidare tidsbegränsning)?
AB Svensk Bilprovnings test och acceptans borde räcka så länge som bilen är besiktad. Men naturligtvis får man möjliggöra kontroll så man inte rensat katten efter besiktning i hopp om att hitta nån förlorad pålle.

Hur ofta sker det katkontroll vid tävlingar i BMW Cup?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Niklas Falk skrev:

Hur ofta sker det katkontroll vid tävlingar i BMW Cup?

Annars kan man skriva in i sitt reglemente att avsaknad eller funktionslös kat ger tävlingsböter... En symbolisk summa vid varje tävling kan man ju stå ut med
Fast det skiter vagnboksbesiktaren i om denne nu bemödar sig med att åka till garaget och inte besiktar över tel

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Re:

Anton Lillsund skrev:
Kristian Larsson skrev:
Ingen stol men stolsfäste (glidskenor?) om jag läst rätt?


Jag har en Sparco Pro 2000 i nyskick med längsjusterbart underrede (OMP) som det kanske går att göra en bra deal på om det är intressant.


Men du har ju just köpt den...!?

Ursäkta OT...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 378



finns denna kvar?

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212


Trådstartare
Re:

Mr Newton skrev:
finns denna kvar?


Jodå, jag äger den fortfarande.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
SÄLJES
S: BMW 318is -90 BMW Cup Standard m. fl. *SÅLD*
<<   1, 2
4793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande