| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köper man Bosch-tändspolar någonstans?
|
2944 besök totalt |
|
Jag måste köpa ny tändspole till turbosaaben och tänker shoppa en ny Bosch originalspole. Frågan är bara, vem säljer sånt? Jag har blivit rekommenderad Meca, finns det någon annan firma som kränger tändspolar? |
||||||
|
Re: Var köper man Bosch-tändspolar någonstans?
Varför ska du byta?`Misständer den under laddtryck? När min blev trött gick jag till skroten och plockade av en. Fick betala 50:-. Dom växer bokstavligen på träd där. Vad än du gör, köp inte Biltemas blåa som ska ha "förstärkt gnista". Jag köpte den och resultatet blev att den började misstända vid 0.6 bar istället för 0.8 bar på orginalspole. Sen bytte jag tillbaka till orginalspole och knackade ihop stiften så var problem ur världen. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
|
Re: Var köper man Bosch-tändspolar någonstans?
Den sjunger på sista versen även utan laddtryck, åtminstone av motoranalysinstrumentet att döma (ja, jag har haft bilen på service). |
||||||
|
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
jag vet inte vad det går på. köper aldrig originalspolar. köper från andra. har du boschnummeret kan jag kolla upp priset. både original och från andra vi handlar ifrån. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
|
Re:
Bosch 0 221 122 015 ska det vara enligt Saabklubben, men jag har inte kollat på spolen än. om du inte köper originalspolar, vad köper du då? |
||||||
|
En himla praktiskt Bosch-sida: http://ecat-online.bosch.de/toc/sv/0
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2944 besök totalt |