Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Fräsch Nokia 5500
1732 besök totalt
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890


Trådstartare
K: Fräsch Nokia 5500

Jag är på jakt efter en Nokia 5500 i gott skick.

Eftersom jag arbetar i ganska tuff miljö där min mobiltelefon nyttjas flitigt måste jag nog inskaffa utrustning som pallar klimatet.
Alla andra jag har haft har jag mosat på ett eller annat sätt.

Mina argument baserat på mina upplevelser:

1. Ericsson fattar jag inte.
2. De andra märkena fattar jag inte heller.
3. Nokia är logiskt, inget meck även om märket kanske inte är bäst.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752




_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890


Trådstartare
Yes!

Jag draggar lite på Tradera också.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Emanuel Nilsson
Uppsala
Här sen Dec 2004
Inlägg: 62



Jobbar också i krävande miljöer, dammiga, fuktiga o.s.v och min 5500 höll i mindre än 2 veckor. Mikrofonen la av och knappsatsen lossnade. Gick dessutom inte på garantin då de ansåg att jag inte "skyddat" telefonen tillräckligt. Skulle kosta 2000:- att laga den så nu ligger den i en byrålåda. Har hört flera som haft samma problem dessutom.

Använder nu min gamla 2600 igen och den går fortfarande efter 3 år som en klocka i samma miljöer.

Något att tänka på bara...

_________________
Emanuel Nilsson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag jobbar överallt.. skitigt som rent. Telefonen är alltid med oavsett renhet på arbetsplatsen..
Har en 5500 och är inte helt nöjd.. Min har hållt ihop i ett stycke. Mina kollegors har inte klarat dammet, högtalarfunktionen flippar, mikrofon som slutat funka och knappgummin som släpper.

Vad som kan tänkas vara bättre vet jag inte riktigt men så bra som 5500 framställs är den inte.

Sen är jag inte alls kompis med menyer och logik (som inte finns i denna telefon) men det är en annan sak..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890


Trådstartare
Jag är med på vad ni säger.

Idag kom det nämligen en Nokia 5500 i brevlådan.
Min Far busade lite med mig och raggade parallellt med mig efter en 5500.

Den känns bra som tusan.
Menyerna och alla snabbknappar är något jag kommer att behöva lära mig ser jag.
Knappsatsen är lite si och så med, men med lite kreativitet och finurlighet sitter den på plats igen, mycket bättre än originalet.
Har dock beställt en knappsats och lite fräscha skal till den redan.
Men om det skall bytas får vi se, jag kan ju ha dessa att slita på innan jag byter till fräschare.

Jag dundrar på med denna ett tag och sedan ser vi om jag sinar bäckarna för er eller ger er vatten på era kvarnar.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
SÄLJES
K: Fräsch Nokia 5500
1732 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande