| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Shortshift M3 E36
|
2 besök senaste veckan (5395 totalt) |
|
Jag tror vi får göra en intervention o skicka dig på kurs hos Gaute. Repetera efter mig: "Behålla den original"
"Behålla den original" "Behålla den original" "Behålla den original" "Behålla den original"
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re:
modefiera modefiera modefiera
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Ja, det finns minst 2 skolor på allt! Men när jag har 15 års banerfarenhet, kanske jag kommer till samma slutsatser som Gaute
Tanken var ju att hålla den orginal, men det verkar som 18-åringen i mig vaknar hela tiden och det är ju faktiskt riktigt kul att modifiera och se om det blir till det bättre. Kan leva utan Shortshift också, men det är ju ganska långa slag och de bilar jag kört med SS tycker jag det varit skönt. Dyker det upp ett bra o prisvärt förslag, så vill jag ha, annars får jag röra om lite mer i grytan
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Re:
Räkna hur många komponenter din M3:a består av,& allt går ju att modefiera minst 1 gång
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Re:
om det är denna du menar, så är den såld. http://www.blocket.se/vi/16262521.ht _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Re:
Jag åker med z3 2,8 och tycker det fungerar bra, men skulle inte tveka på en Z3m om jag fick välja igen! / Mvh Jimmy ps. kolla på realoem så ser du vilka plastgrejer osv som kan vara bra att skaffa nya. _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||
|
Re:
http://www.realoem.com/bmw/showparts Räcker det med spaken? Nr 5 på bilden, eller skall man beställa några bussningar också? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Är du ändå igång så gör en liten renovering av spaken, det är inte mycket som skall bytas och känslan blir helt klart bättre i spaken.
bifogar lite trevliga länkar i ämnet http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Short_Shift/E36-Short_Shift.htm http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Shift_Bushings/E36-Shift_Bushings.htm Hade varit jättebra om du ordnade detta innan Anderstorp så jag kan få ta del av alla fallgropar osv
btw så har pelicanparts riktigt bra priser på delar, speciellt nu när dollarn är toklåg. Edit: här ser man tydligt vilka delar pelicanparts rek att byta för att få nykänsla i spaken
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Jag har en kanonfin UUC shortshift till E36 M3 5vxl kompletterad med i stag och alu.hållare till salu.
Annons : https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=658759#658759 _________________ Johan Armskogh |
||
|
Re:
Kostar drygt 300 US dollar = 1900 kr, ny hos UUC. Då kan jag nog vänta in leverans i ett handbagage och få en ny.
MotorNords dyraste ligger på 995 kr http://motornord.se/system/webshop.a
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Den kostade 355USD + frakt + tull + stag + hållare, så den kostade betydligt mer än 1900:- dessutom är det inte olagligt att pruta
Ingen fara, den ligger inte direkt ivägen och den är snygg att titta på så den kan ligga ett tag till.
Tips: jag provade den röda du visar på bilden men den glappade upp i ledlagret på ett par månader > .
_________________ Johan Armskogh |
||
|
Re:
Grattis. UUC är ju valt till det bästa shortshift kittet. Det var anledningen till varför jag köpte ett. Jag gav över 5000 kr totalt, men värt varje krona.
_________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||
![]() |
SÄLJES
K: Shortshift M3 E36
|
2 besök senaste veckan (5395 totalt) |

