| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: Ford Puma 1,7L -99, 155hk
|
3064 besök totalt |
|
Mycket välskött. Sparsamt körd, endast 5400 mil. Ej vinterkörd de senaste åren. Totalt två privata ägare + bilhandlare. Jag har ägt bilen sedan 2003. Nya däck typ Hankook K 104, körda ca 200mil. Kamrem och spännrullar bytt på fordverkstad år 2004 vid 4300 mil, sedan dess har jag servat bilen själv. Nästan nya bromsskivor fram med Red Dot sportbelägg. Bromsvätska Motul RBF600. Chassie uppdaterat med fjädrar/dämpare från Ford Racing (Eibach/Bilstein) samt polyuretan- / hårdare gummibussningar. Hårdare motorkuddar och växellådsfäste av "fast road" typ. Nytt batteri 2008-05. Motor trimmad enligt samma specifikationer som Ford själva använde för Puma Racing, en specialversion som tillverkades i endast 500ex. -Måttligt dämpat avgassystem med 4-2-1 extraktor och 200 cellers sportkatalysator. (Milltek, rostfritt) -Kamaxlar med profiler från Ford Racing. -Insug nr 594 från Ford Racing. Unikt framtaget för Racing puman, köptes nytt från England i vintras. -Uppgraderad programvara i ECU. -155hk/7000rpm, 162Nm/4500rpm (original 125hk) original kamaxlar, insug och grenrör finns naturligtvis kvar. Utrustning i övrigt -AC -Elhissar -Eluppvärmd framruta -Elektriskt justerbara och uppvärmada backspeglar -Motorvärmare med kupéuttag -original CD/radio kompletterad med slutsteg och bättre högtalare monterade i original högtalarlådor. Säljes pga tidsbrist. En sådan bil skall användas, inte stå parkerad i garaget som den mest får göra nu... Behåll den som den är, eller varför inte passa på att riva ur all onödig vikt och sätt in en bur? Bilen finns i Enköping Tel: 070-636 95 18 Prisidé 42 500 kr
_________________ Mikael Carlsson |
|
|
|
Hej,
Bilen är fortfarande i samma skick som på bilderna. 5400 är korrekt angiven mätarställning. Bilen är fotad i höstats då den hade gått ca 5300 mil. Innan avställning i höstas bytte jag olja och filter. Kamremen har intervall på 5år eller 7500 mil varför den faller för åldersstrecket under nästa år. Har även för mig att kylvätskan skall bytas då enligt serviceintervall. _________________ Mikael Carlsson |
![]() |
SÄLJES
|
3064 besök totalt |