Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K:DTM/Gr:a justering tillbakvagn e30
1972 besök totalt
matthias kaiser

Här sen Nov 2003
Inlägg: 83


Trådstartare
K:DTM/Gr:a justering tillbakvagn e30

Hej!

jag letat efter bakvagns justeringar till min bmw är det någon som vet vart ja kan hitta såna??

det ska inte va dom som dom säljer på maillway...

såna vill ja ha!! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32210&postdays=0&postor . . . .
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862




_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033



Michael Bäck skrev:
Misstänker att det är denna bakvagnstyp det syftas på


För att klargöra lite så är Arnes "kitt" inte samma som min bakvagn på bilden. När jag, Samson & brossan byggde om våra bakvagnar i vintras så utgick vi från Arnes ritningar, men ändrade sedan en hel massa grejer. "Utsidan" ,dvs camberjusteringen är nästan lika Arnes förutom att vi körde med betydligt grövre dimensioner bla på uniballs, (M18) men "insidan" dvs toe justeringen är helt ny.

Eftersom vi har jigg osv för att bygga fler har planerna funnits, men bara material priset blir så högt att jag inte tror det finns intresse att köpa färdiga "kitt" färdiga på bärarmen. Bara uniballen och kontramuttrarna går på över 3000:- om man vill ha hyffsad kvalite (XE C0 ICR eller MTE C0 ICR) Sen tillkommer själva hylsorna för camberjusteringen och lösningen för toe. Vi eloxerade allt för att slippa framtida problem så slutsumman utan bärarm & allt arbete blev inte gratis, men bra blev det

_________________
Patrik Skoog
Citera
SÄLJES
K:DTM/Gr:a justering tillbakvagn e30
1972 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande