| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Någon som kan justera backlash på min slutväxel i Borås omr?
|
1392 besök totalt |
|
Behöver hjälp med å hitta någon som kan justera in "backlash" i min bakklump, har monterat ny slutväxel och ny diff, det som behövs är väl en indikatorklocka, skulle behöva någon som kan göra det omgående, någon som har tips på en kunnig person ? _________________ Pierre Stamenov |
||
|
Nu är inte jag någon expert på din bil, men om du bytrt slutväxel så är inte justeringen av backlash det svåra, utan inshimsning av pinionen. Backlash måste självklart ställas det också.
Finns inga mätverktyg för pinionhöjden så monteras med fördel med originalshims, injustering av kuggspel (backlash) görs sedan. Och märkbilden (kuggbilden) kontrolleras med märkfärg. Även om första kuggbilden verkar perfekt skulle jag rekommendera att du gör minst två st shimsningar ytterligare, en med mindre och en med mer shims just för att vara säker på att du var på rätt ställe första gången. _________________ Daniel Gustavsson |
||
|
Re:
Det är bara kuggspelet på lös öppnad klump som skall göras, eb kunde inte lösa det. ja har pmat dig på 402 ang detta mvh _________________ Pierre Stamenov |
||
|
Peder på mobimech är grym på bakaxlar, han gör inget annat.
031-288698 0709-323311
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1392 besök totalt |