Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Efter alla project tankar! *puhh*
862 besök totalt
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Hej alla!

Efter alla tankar jag har bombarderat Er med och fått svar på osv.. så får det bli en 318 is senare här i vinter som jag ska lägga ner och sätta på Grupp N chassi på (har för mig det heter så) för att få till en liten banåkar bil som jag kan ha roligt med tills jag har råd eller hittar en banbil som jag vill ha!

Ja åsså Långloppan (318) tillsammans med Motornord då! Får bli det att satsa på.. kan nog bli tilräckligt dyrt det!

Jag vill tacka Er som gett mig hårda men ack så goda råd! räddat en dle av min ekonomi har ni nog allt gjort!

Nästa steg i min Banåkande nu blir att montera M5:ans bromsar på Min 525i Touring för att kunna fortsätta var den enda Touring åkaren i Medelpad Hittade några billigt av en kille i sthlm så de är på väg upp

Tackar återigen! och Tankar som vnligt Mr Thome för ett kanon Forum!

Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

om du ska använda bilen mest till bus/bana så borde du även satsa på hårdare bussningar, vilka kan du nog söka på forumet och få råd om vilka som passar ditt behov bäst.

En uppsättning grupp N dämpare och bra grejor. Kolla i galleriet för bilarna så hänger här.
Där finns ett gäng 318is, kolla lite vad de har för grejor.

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Ja det lutar åt nå sånt.. För att ha en rolig bil att leka av sig med lite å så, och som man inte behöver vara så himla rädd om!! Bussnigar Grupp N chassi... hmmm så Race däck och skvalpskydd till Tråget.. Borde väl kunna bli någorlunda billigt iaf

Men just nu så är det uppgraderingar av Touringen.. Smackat på 17" AC Schnitzer i Titan/Grafit går färg.. Ser riktigt uppkäftigt ut.. 235 fram 255 bak .. Också kommer väl M5 Bromsarna imorgon =) och så har jag en E32:as Huvudbromscylinder till den... Ska bli roligt att ta den en sväng till sommaren igen Ja jag vet.. är lite Touring galen!

Är även lite sugen på en M5 Touring nu.,... men jag vet inte om jag vågar köpa en sån maffig bil... *kallsvettas*

Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

TheProphet skrev:
Är även lite sugen på en M5 Touring nu.,... men jag vet inte om jag vågar köpa en sån maffig bil... *kallsvettas*

Ljudet från gamla m5:an är underbart! Bilen är dessutom fruktansvärt snabb än idag även om den lätt glöms bort.

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Karlsson skrev:
TheProphet skrev:

Ljudet från gamla m5:an är underbart! Bilen är dessutom fruktansvärt snabb än idag även om den lätt glöms bort.

Visserligen är den inte så dyr i inköp.. men att hålla den igång däremot är ju en helt annan sak! Men jag tror jag väntar och ser med det.. man kanske inte ska gapa över hela kakan direkt! Men ack så underbara dom är!

Allmänt banåkaforum
862 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande