| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:SÅLDA TILL BORÅS!
|
1013 besök totalt |
|
Sålda till Borås! Brumm-brumm! Bridgestone Potenza RE540S Legendariskt bra R-däck 4st helt nya, med fabriks etikett kvar. Svalt och mörkt förvarade. 2st 225/45ZR17 2st 255/40ZR17 7000:- för alla fyra. Daniel Saxlid 0705 46 47 48
_________________ Daniel Saxlid |
||
|
saxat från R-däcks listan..
"Finns både utan och med E-märkning beroende på dimension (de utan är inte gatlegala på helbilsgodkända bilar). " Är dessa däcken E-märkta eller inte?? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
>Är dessa däcken E-märkta eller inte??
Ingen aning. Vet du hur man kollar så kan jag se efter. Men när jag reggade in buren på Porschen så glömde jag att byta sulor, och det blev en ny registreringsbesiktning med uppsättningen som sitter på bilen (som är från samma batch). Besiktingsmannen var extremt noga att kolla alla uppgifter på däcken hur mycket load dom pallar etc. Så jag tror inte det finns jätte många Porsche 964 som är inregisterade med R-däck! Det blir nog inte mera gatregisterat än så! MVH _________________ Daniel Saxlid |
||
|
Re:
från http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp? "E-märkning Att däcket är E-märkt betyder att det är anpassat för europeiskt väglag. Köp inget annat! Märkningen består av en ring med ett E i, och efter bokstaven finns en siffra som anger i vilket land däcket är tillverkat."
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
![]() |
SÄLJES
|
1013 besök totalt |