Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11016 besök totalt |
Re:
K20 motorn har ett system för ventilkylning i VTEC. Vid mycket höga temperaturer förbränns lite olja, helt normalt. Förbränns den inte så ska du köra ännu hårdare ![]() Jag gjorde ganska lugna 4 mil på bana igår och då drog den ingenting. Men under en heldag Japmeet på Mantorp förra året gjorde jag 20 mil i ca 25 graders utetemp och då drog den ca en halv liter. Den drar absolut ingenting till vardags, så allt är i sin ordning ![]() P.S. Fan, vad din ITR med K20 går , Asse! ![]() _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||||
Re:
okej, det är faktiskt samma princip av system i min bil. Blir dom inte varma Hondorna? De varvar väl mer än Clions 7250rpm och jag antar att ni inte är under 5000rpm många sekunder på en bankörning? Clio Sport hoppar upp på 140c efter bara 10-15 varv om man inte har oljekyl. |
||||||
Jo, det är det de blir
![]() Därför är det viktigt att kolla olja ofta i en sådan motor. De varvar normalt till ca 8000, men går att ställa om och piska till ca 8.500 varv utan problem. _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||||
Re:
Rätt billig "livförsäkring" med en oljekyl. Jag har tyvärr ingen oljetempmätare i bilen men det åker i nästa gång jag byter olja. Visar det sig att den är lite varmare än önskat blir det att uppdatera till en 13 raders istället för en 10 raders jag har nu. Ska dra in en grupp N mapp i Clion då kan jag dra till 7800 iaf även om jag knappast tror att jag kommer göra det ändå ![]() |
||||||
Jag drog min till varvstopp (8600rpm) hela tiden, och ändå kom inte oljetempen upp i mer än ca 105 grader igår. Tempen mätt i tråget. Och det är med enbart original värmeväxlare, iof fullstor vattenkyl.
mabz, jag får köra hårdare då och se om jag kan få den att dra nån olja ![]() _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
Det där med oljan verkar ju vara ganska individuellt, vissa K20 drar mer än andra utan att det för den skull är nåt större fel.
Sen vad gäller temp har inte jag heller nån mätare, men efter vad man kan läsa verkar de inte gå så värst varmt trots högt varv. Jag har dock mätt upp min till att dra nästan 3l milen på Sviestad... Frågan är om jag mätte rätt när andra med samma bil (och trim) drar mindre. |
||||||
Tack alla som kom. Vilket väder! Jag fixa iordning bana vid 16:20 och då fanns det inte en torr fläck. Det var riktigt halt å kul! Men solen titta fram och banan var väl nästan snustorr vid 18:00!
2-3l milen! Va är det för symaskiner! Min drar minst 4 L milen! Brukar komma runt 15-20 mil på 60 L. Då är till å från banan medräktnat! Undra va camaron drar? _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||||||
Det här var ju kul.
![]() Lite mer ryt i min spis denna gången med nästan tät grenrörspackning. Men blir pinsamt medveten om att mina Sunnydäck ![]() Frågades om Porsche med klistermärken, Saab och röd BMW. Borde vara dom här? Fler bilder från i måndags hamnar här i veckan---> http://picasaweb.google.com/axelsson (passa på att kika på bilder från tidigare kvällar så länge) edit: Nu finns det bilder på Picasalänken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Axelsson http://www.garaget.org/?car=52583 Foto: https://picasaweb.google.com/107836393426305227778 |
||||||
Re:
Lät som den silvriga gamla Saaben hade riktigt bra drag i maskineriet, du har ingen tråd nånstans om bilen? _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
Avbromsningen ut på halkbanan gick inte av för hackor verkade det för oss som kom en 15-20 sek senare. Det svarta spåret lär sitta kvar ett tag
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Finns lite info om bilen här http://www.vems.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=531 Du hade inte dålig fart i din maskin heller, riktigt mysigt kvitter på rakan ![]() Hade lite problem med att kylsystemet, så jag åkte på grundtryck större delen av körningen eftersom jag trodde toppackninen var påväg att ge sig och att lite av cylindertrycket gick ut i kylsystemet. Men det visade sig vid tryckprovning att det bara var kylvätskelocket som öppnade vid för lågt tryck =( Förmodar att de flesta hörde skillnaden när jag körde med laddtrycks styrningen aktiv, 1.5bar istället för 0.5 ![]() Röd BMW ![]() _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
||||||
Re:
Jag märkte skillnad sista gången du låg efter mig och jagade, du hade ett jä**a klipp på rakorna. |
||||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Tror inte jag fick med den, bara Camaron. Vi får hoppas på lill-Falken, eller skakade händerna så av upphetsning att det inte blev den sedvanliga skärpan på bilderna
![]() Såg det var en kille som fotade en hel del ifrån rondellen under sista passet. Kom min och E28:ornas kamp med? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Tänkte bara ställa mig in i ledet och säga tack för en trevlig kväll
![]() Det var premiär för mig med min Monza på rundbana, tidigare har den bara fått köra rakt fram (402,33m) Mycket kul var det, MÅÅNGA förbättringar går att göra märkte jag, små detaljer som tex att få till fungerande bromsar i mer än 1,5 varv ![]() Även BF Goodrich:arna i hårdgummi går säkert att ersätta med något bättre oxå ![]() _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||||||
Re:
Det här med bankörning är ju löjligt kul! ![]() Det blir fler gånger kan jag lova.
Tyvärr så blir det inga bilder från min sida... Tog typ 10 bilder, men kameran var lite galet inställd. farsan hade fingrat... > ![]() Ingen som har bilder på Clion? _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jag har dig på några bilder, ska försöka hinna få upp lite bilder på olika bilar senare i kväll. Tror bla jag fångade 2 Golfar som platsar i tråden "lyfta en smula på innerhjulet är tufft" ![]() _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11016 besök totalt |