Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-16 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4   >>
11016 besök totalt
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Re:

Asse skrev:
mabz skrev:
Angående förbrukning: min Honda drar i snitt strax över 1 l/milen.
Men på bana drar den upp till 2,5. Och en kvarts liter olja


Skumt, min K20 drar max 2L på bana, och inte en droppe olja.


Dignell skrev:
Precis samma här. Kan det inte vara ett dåligt tecken att den drar olja?


K20 motorn har ett system för ventilkylning i VTEC.
Vid mycket höga temperaturer förbränns lite olja, helt normalt.
Förbränns den inte så ska du köra ännu hårdare

Jag gjorde ganska lugna 4 mil på bana igår och då drog den ingenting.
Men under en heldag Japmeet på Mantorp förra året gjorde jag 20 mil i ca 25 graders utetemp
och då drog den ca en halv liter.
Den drar absolut ingenting till vardags, så allt är i sin ordning thumbs up

P.S.
Fan, vad din ITR med K20 går , Asse!

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Re:

mabz skrev:

K20 motorn har ett system för ventilkylning i VTEC.
Vid mycket höga temperaturer förbränns lite olja, helt normalt.
Förbränns den inte så ska du köra ännu hårdare


okej, det är faktiskt samma princip av system i min bil. Blir dom inte varma Hondorna? De varvar väl mer än Clions 7250rpm och jag antar att ni inte är under 5000rpm många sekunder på en bankörning? Clio Sport hoppar upp på 140c efter bara 10-15 varv om man inte har oljekyl.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Jo, det är det de blir och när oljelampan tänds så brukar det redan vara för sent...
Därför är det viktigt att kolla olja ofta i en sådan motor.

De varvar normalt till ca 8000, men går att ställa om och piska till ca 8.500 varv utan problem.

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Re:

mabz skrev:
Jo, det är det de blir och när oljelampan tänds så brukar det redan vara för sent...
Därför är det viktigt att kolla olja ofta i en sådan motor.

De varvar normalt till ca 8000, men går att ställa om och piska till ca 8.500 varv utan problem.


Rätt billig "livförsäkring" med en oljekyl. Jag har tyvärr ingen oljetempmätare i bilen men det åker i nästa gång jag byter olja. Visar det sig att den är lite varmare än önskat blir det att uppdatera till en 13 raders istället för en 10 raders jag har nu.

Ska dra in en grupp N mapp i Clion då kan jag dra till 7800 iaf även om jag knappast tror att jag kommer göra det ändå

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 514



Jag drog min till varvstopp (8600rpm) hela tiden, och ändå kom inte oljetempen upp i mer än ca 105 grader igår. Tempen mätt i tråget. Och det är med enbart original värmeväxlare, iof fullstor vattenkyl.

mabz, jag får köra hårdare då och se om jag kan få den att dra nån olja

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



Det där med oljan verkar ju vara ganska individuellt, vissa K20 drar mer än andra utan att det för den skull är nåt större fel.

Sen vad gäller temp har inte jag heller nån mätare, men efter vad man kan läsa verkar de inte gå så värst varmt trots högt varv.

Jag har dock mätt upp min till att dra nästan 3l milen på Sviestad... Frågan är om jag mätte rätt när andra med samma bil (och trim) drar mindre.
Citera
Andreas Adolfsson
Stockholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 15



Hej
Det var inte nån som fotade som fick med en röd BMW e30 på bild?

_________________
Andreas Adolfsson
Citera
marcus r33
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 68



Tack alla som kom. Vilket väder! Jag fixa iordning bana vid 16:20 och då fanns det inte en torr fläck. Det var riktigt halt å kul! Men solen titta fram och banan var väl nästan snustorr vid 18:00!

2-3l milen! Va är det för symaskiner! Min drar minst 4 L milen! Brukar komma runt 15-20 mil på 60 L.
Då är till å från banan medräktnat!

Undra va camaron drar?

_________________
Marcus Lewau
LMS Banracingsektionen
G3 Racing
Citera
shinyhead
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 35



Det här var ju kul.
Lite mer ryt i min spis denna gången med nästan tät grenrörspackning. Men blir pinsamt medveten om att mina Sunnydäck absolut inte håller måttet.


Frågades om Porsche med klistermärken, Saab och röd BMW. Borde vara dom här?
Fler bilder från i måndags hamnar här i veckan---> http://picasaweb.google.com/axelsson1974
(passa på att kika på bilder från tidigare kvällar så länge)
edit: Nu finns det bilder på Picasalänken











Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 514



Re:

NissseMann skrev:
Vill tacka LMS crew för en mycket bra träff!
om någon har bilder på den silvriga saaben så är det av stort intresse.


Lät som den silvriga gamla Saaben hade riktigt bra drag i maskineriet, du har ingen tråd nånstans om bilen?

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Avbromsningen ut på halkbanan gick inte av för hackor verkade det för oss som kom en 15-20 sek senare. Det svarta spåret lär sitta kvar ett tag

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
NissseMann
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 67



Re:

Asse skrev:
NissseMann skrev:
Vill tacka LMS crew för en mycket bra träff!
om någon har bilder på den silvriga saaben så är det av stort intresse.


Lät som den silvriga gamla Saaben hade riktigt bra drag i maskineriet, du har ingen tråd nånstans om bilen?


Finns lite info om bilen här
http://www.vems.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=531

Du hade inte dålig fart i din maskin heller, riktigt mysigt kvitter på rakan

Hade lite problem med att kylsystemet, så jag åkte på grundtryck större delen av körningen eftersom jag trodde toppackninen var påväg att ge sig och att lite av cylindertrycket gick ut i kylsystemet.

Men det visade sig vid tryckprovning att det bara var kylvätskelocket som öppnade vid för lågt tryck =(
Förmodar att de flesta hörde skillnaden när jag körde med laddtrycks styrningen aktiv, 1.5bar istället för 0.5

Röd BMW

_________________
Martin Berglund

"Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85
http://www.garaget.org/?car=133793
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Re:

NissseMann skrev:
Asse skrev:
NissseMann skrev:
Vill tacka LMS crew för en mycket bra träff!
om någon har bilder på den silvriga saaben så är det av stort intresse.


Lät som den silvriga gamla Saaben hade riktigt bra drag i maskineriet, du har ingen tråd nånstans om bilen?


Men det visade sig vid tryckprovning att det bara var kylvätskelocket som öppnade vid för lågt tryck =(
Förmodar att de flesta hörde skillnaden när jag körde med laddtrycks styrningen aktiv, 1.5bar istället för 0.5



Jag märkte skillnad sista gången du låg efter mig och jagade, du hade ett jä**a klipp på rakorna.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 394



Fina bilder Efter att sett fler på min i kurvorna så står även feta krängnings-hämare på önskelistan

_________________
Markus Jonsson
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1741



Ingen som fick nåra bilder på min Nova?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Tror inte jag fick med den, bara Camaron. Vi får hoppas på lill-Falken, eller skakade händerna så av upphetsning att det inte blev den sedvanliga skärpan på bilderna

Såg det var en kille som fotade en hel del ifrån rondellen under sista passet. Kom min och E28:ornas kamp med?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 342



Tänkte bara ställa mig in i ledet och säga tack för en trevlig kväll

Det var premiär för mig med min Monza på rundbana, tidigare har den bara fått köra rakt fram (402,33m)

Mycket kul var det, MÅÅNGA förbättringar går att göra märkte jag, små detaljer som tex att få till fungerande bromsar i mer än 1,5 varv

Även BF Goodrich:arna i hårdgummi går säkert att ersätta med något bättre oxå

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Fasen det är en del jänkeåka på bana där nere.
Verkar vara nån bacill som gör sig bra hos er?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2474



Re:

Det här med bankörning är ju löjligt kul!
Det blir fler gånger kan jag lova.


P.P. skrev:
Tror inte jag fick med den, bara Camaron. Vi får hoppas på lill-Falken, eller skakade händerna så av upphetsning att det inte blev den sedvanliga skärpan på bilderna

Tyvärr så blir det inga bilder från min sida... Tog typ 10 bilder, men kameran var lite galet inställd. farsan hade fingrat... >

Ingen som har bilder på Clion?

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Vad gjorde du med all tid? Jag kom ju efter dig och hann med 192 stycken ändå?

Kan det ha varit så att du hann med fler varv än mig?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 342



Re:

Björn Davidsson skrev:
Ingen som fick nåra bilder på min Nova?


Jag har dig på några bilder, ska försöka hinna få upp lite bilder på olika bilar senare i kväll.

Tror bla jag fångade 2 Golfar som platsar i tråden "lyfta en smula på innerhjulet är tufft"

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Eftersnack
2008-06-16 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4   >>
11016 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande