| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Motor ABF 2liters 16v
|
2065 besök totalt |
|
Finns det inte en sådan ute på resultatservice.com?
Mvh Fredrik Edit japp det fanns det. vw el seat,motor kod ABF 2L 16V 11900 mil kompl med startmotor,generator,koppling och elhärva till motorn Pris: 8500 Patrik Lindberg, Åmål, 070-5696368 mini71@hotmail.com _________________ Fredrik Lindgren |
||||
|
Ingen komplett motor men jag har ett 6A-block som samlar damm.
Nya vevstakslager, behöver nya packningar till gavlarna, kostar inte många spänn skulle jag tro. 6A är Audi 2L 16V, lågt block. Har även ett AGG-block (2L 8V, högt block utan kolvkylning), två toppar (ett som någon börjat "porta" och ett som är redigt kass), en eller två nyblästrade ventilkåpor, insug (ett eller två) m.m. 1500:- för allt mitt som det står VW på i garaget (Toftanäs, Malmö)?
EDIT: Sitter oljepump och oljetråg från tvärställd nu. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
Sitter det 6A på ABF? Isåfall intressant såklart Det är Grupp N så det är lite kinkigt, AGG vågar vi nog inte använda, vad är det för kod på topparna? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
ABF är högt block så 6A går nog bort om man ska bygga enl. Grupp N.
Topparna är KR (kass) och 9A (hemmaportat) så inget av de duger heller skulle jag tro, ABF har inte samma toppar. F-n, blir aldrig av med skiten...
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
Du vet inte vad blcoket till ABF heter? Är lite ny inom området. otur, hade varit smidigt annars. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
ABF är ABF-block och topp, satt i vissa Golf III, Passat (bara -94 tror jag) och just SEAT Ibiza Cupran. Prova gtiklubben.nu de kan allt (och lite till) om dessa pärlor... _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
![]() |
SÄLJES
K: Motor ABF 2liters 16v
|
2065 besök totalt |
