| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Slitagevarnare bromsbelägg
|
1 besök senaste veckan (1491 totalt) |
|
Idag satte jag igång med bilen lite lätt ( dåliga midsommar samvetet kanske!!) Stötte på patrull direkt. Började med att byta bromsskivor bak, och det tog en stund innan jag kom på hur man "lättade" på handbromstrumman men det löste sig. Sen skulle de fina Carbotech XP8 beläggen på. Börjar sätta ihop allt, och inser då att det går inte att få dit slitage varnaren igen. I orginalbelägget är det en u-formad urgröpning i beläggets topp där den skall sitta, men den finns inte på Carbotech belägget!??!??!?!?
Har jag fått fel belägg, eller skall jag försöka fila till en själv?? Canserna att få tag i Per på PEAN nu är nog inte så stora!!!
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Re:
ok, med inte jord menar du att den skall hänga fritt i luften då eller? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Slitagevarnaren bygger på du nöter av tråden dvs vid avbrott på slingan/tråden lyser belägglampan.
Plugga i nya varnaren och fäst upp den på lämpligt ställe. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Re:
Så blev det.
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (1491 totalt) |