| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ford 7,5". Får inte in diffen i huset.
|
1246 besök totalt |
|
Har investerat i en Quafie ATB, men den går inte in i huset. Det tar i lite grand på bägge sidorna (man vinklar in diffen i huset). Så det känns nästan som att man måste slipa ur huset lite för att få in diffen, men det känns inte rätt. Någon som har gjort denna operation på ovannämnda diff ? |
||||
|
Ja, man måste slipa i huset. I alla fall på 7"-diffen och jag är rätt säker på att detsamma gäller för 7,5".
Det är bara att dra fram Dremeln och nöta på ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Re:
Ja det var enda vägen, den sitter i och är justerad Men det kändes lite knäppt att man måste slipa ur huset för att få i den, men huvudsaken det blir bra
|
||||
|
Det knäppa tycker jag är att Quaife inte skickar med en monteringsanvisning där det står att man ska slipa.
Väl på plats är diffen lysande, jag älskar min! :-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Re:
Tänk efter vilket land den kommer ifrån så är det ju självklart varför
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re:
De e bra klocka de!
_________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Re:
Pratade med Quaife om bultarna som håller kronhjulet (originalbultarna blev för korta pga att diffen är lite tjockare). "Det har vi ALDRIG hört talas om"
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1246 besök totalt |