Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Prestanda nu!!!!
<<   1, 2
3106 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Såg ni hur buren på bygg-Civicen var dragen vid A-stolpen?
Utmed taket, sedan följandes A-stolpen för att sedan göra en snygg loop runt den utskjutande instrumentbrädan och så avslutas någonstans i höjd med dörrkarmen. Vid eventuell krach gör den nog mer skada än nytta.

Fast det är klart, man har nog redan kolat av pga högtalarlåda i bakhuvudet då, så det är nog lugnt...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Visst är där bristande klass på en hel del i Prestanda (dock tycker jag gårdagen program inte var så hiskeligt dåligt), men jag måste påstå att Motorjournalen har sjunkit långt på senare tid, dom bränner däck och kör bilar på skroten...

Synd på sista inslaget med ombordkamera från den engelska banan vars namn jag glömt, att dom klippte sönder det, för visst kom kurvorna i fel ordning?

Åland
Här sen Sep 2003

beepbeep skrev:
Jaggan har inga vippor såvitt jag vet...det är överliggande kammar. Ljudet påminner starkt om vad som händer när en stake går sönder och slår ett hål i blocket.

Sanningen kommer snart ut, det finns alltid någon som jobbar på jaggaverkstad och hänger på internet som kommer att skvallra.

Ska bli intressant att få reda på vad det var..

Nu kan man ju ha hydrauliska lyftare trots att man har överliggande kamaxlar. Jag har det på min 325:a e36 tex. Men det brukar nog inte bli så där fina pölar under bilar när lyftarna pajar...

Jag röstar för att en stake fick klaustrofobi.

Laholm
Här sen Nov 2002

Kanske trasig sump som gav oljebrist till ventiltryckarna?

Med den körningen så hade man ju inte varit förvånad som han hälsat på en sten i geografin... (fast å andra sidan var det ett flygfält, dom borde ju vara rätt rensade från stenar i bankanten)

Jönköping
Här sen Dec 2002

Sätter också mina slantar på att en vevstake hade tittat ut ur blocket Som motorjournalist så borde han väl ändå ha kunnat konstatera vad felet var, att det var de hydrauliska lyftarna köper jag inte...
thumbs down för dackewall

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Motorjournalen har sjunkit långt på senare tid, dom bränner däck och kör bilar på skroten...

Jo, det ligger nåt i det. Dessutom är det ännu tjatigare att däcksbränning enligt motorjournalister tydligen bara kan ske med bilar med över 300 hk. Eller uttryckt i kod:

if (hk > 300)
bränn_gummi
else
meskör

Detta är farligt, hävdar undertecknad, en hel generation kan växa upp och tro att denna snedvridna världsbild faktiskt är sann. Och hur blir det då...

JohanR (Sveriges första dokumenterade fiering burnout gjordes med en SAAB 99)

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Jag reagerade på inslaget med CSL:n. Såg att bromsarna var nästan
oranga. Går det att få dem så varma under "normal" bankörning eller
har reportern värmt upp dom så det ska se ballt ut på tv?? Jag tycker det
såg orimligt hett ut iaf.

Jan Nagy
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003

Jaggan

Det där var inga lyftare,definitivt en stake med lager som gett upp att den tittat ut genom blocket såg det oxå ut som,om man får spekulera lite så kan det vara så att Jagga har lämnat en lite "hetare" vagn till Dackevall mer tryck och kompressormaskiner är inte snälla mot stakar och ramlager.....

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Pär Hylander skrev:

Synd på sista inslaget med ombordkamera från den engelska banan vars namn jag glömt, att dom klippte sönder det, för visst kom kurvorna i fel ordning?

Den är skotsk. Knock Hill heter den. Säskild töntpoäng eftersom den nog tar under minuten att hasta runt i en TVR Tuscan som här var fallet.

Fast jag måste erkänna att jag fnissade en hel del under konsum(ent)-testet av Kadetterna (Sorry Ingmar)...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Jan Nagy skrev:
Jag reagerade på inslaget med CSL:n. Såg att bromsarna var nästan
oranga. Går det att få dem så varma under "normal" bankörning eller
har reportern värmt upp dom så det ska se ballt ut på tv?? Jag tycker det
såg orimligt hett ut iaf.

Så har mina BMW bromsar blivit vid "normal" banköring. Men det skulle inte förvåna mig om dom kört 4 varv med bromsen på bara för att det skulle se tufft ut. Skulle heller inte förvåna mig om dom bara stannade bilen sen utan att kyla ner bromsarna.

Skänninge
Här sen Maj 2003

Inget höjdarprogram, jag tyckte dom i början nästan skröt om att dom hade kört sönder en jagga senare i programet.. thumbs down

Men var var det för jäkla körning då bara gasar och svänger höger vänster om vartannat i hopp om att den ska släppa? Inga försök alls att verkligen utvärdera bilen utan "bara se om den går att burna med".

Undrar om dom kommer få svårt att låna bilar till nästa säsong?

Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Eric Josefsson skrev:

Undrar om dom kommer få svårt att låna bilar till nästa säsong?

Inslaget gjorde nog inte Jaguar så glada heller kan tänka. Biltillverkarna vill väl oftast ha med sina bilar i TV för att ge reklam, men det här gjorde ju att Jaguars bilar verkar dåliga. I alla fall för mindre insatta.

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Jag kommer bara ihåg alfa romeos PR chef eller liknande vid test av någon ny modell (kommer inte ihåg vilken) då den skritades och Alfa chefen säger lungt "en skrotat bil är en såld bil" Så frågan är om dom ha problem att få låna bilar något mer.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Allmänt banåkaforum
Prestanda nu!!!!
<<   1, 2
3106 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande